איך לקבל קידום בעבודה? רוב העובדים (66%) משוכנעים – נראות ופופולריות משפיעים יותר ממקצועיות וכשירות
איך לקבל קידום בעבודה?
רוב העובדים (66%) משוכנעים – נראות ופופולריות משפיעים יותר ממקצועיות וכשירות
מחקר חדש שנערך על ידי חברת CYPHER בקרב 4,500 עובדות ועובדים בעולם, מלמד כיצד הם תופסים את הגורמים לקידום בעבודה.
הסקר מצביע על ספקנות וחוסר אמון בתהליך של קידום עובדות ועובדים בארגון.
- שני שליש מהנשאלים מאמינים שהתקדמות קריירה מבוססת על פופולריות ו"נראות" הרבה יותר מאשר על היכולת.
- 72% היו עדים לקידום לא ראוי כזה והביעו תחושות על פגיעה והדרה בהזדמנויות התפתחות לעובדים מופנמים יותר שפחות "עושים רעש".
- 75% מהם רואים קשר בין ה"קולניות" של המנהלים לבין הסיכוי שעובדים שכפופים אליהם הם אלו שיקודמו.
- מחצית מהעובדים משוכנעים שקידום תלוי בכמות הזמן הפרונטלי שיש לעובדים עם המנהלות והמנהלים שלהם, מי שזוכה ל"זמן אוויר" פנים אל פנים הוא זה שיקודם.
מחצית מהנשאלים מביעים חוסר אמון גם בגוף משאבי האנוש וביכולת שלו להבטיח קידום ענייני, אבל כן תולים תקווה בתהליכי למידה ארגונית ככלי להתפתחות קריירה, אם רק יותאמו אליהם באופן אישי.
שליש ממשתתפי המחקר דיווחו שתהליכי הלמידה וההתפתחות שהוצעו להם העצימו אותם אך לא האיצו את אפשרויות הקידום שלהם.
רובם הגדול העדיפו פתרונות למידה שיהיו תפורים אישית ולא גנריים, ככלי שלא רק יחזק אותם, אלא גם יבטיח קידום קריירה עתידי.
עורכי הסקר מביעים תקווה שההתקדמות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית תקל על גופי למידה ארגונית להציע תהליכי למידה חסכוניים ומותאמים יותר שיסייעו לצוותי העבודה להתפתח ולהתקדם באופן מדויק יותר.
הקישור למחקר המלא מתוך האתר של ה- ATD, המכון הגדול בעולם ללמידה ארגונית, כאן