עמוד הבית > חינוכי > אילו תלמידים מגדלת ויקיפדיה?
ויקיפדיה, המיזם האינטרנטי הדמוקרטי, האנציקלופדיה השיתופית המקוונת הגדולה בעולם חוגגת עשור להיווסדה. זה בדיוק הזמן לבחון איך השפיעה ויקיפדיה על התלמידים ועל הלמידה. עד כמה הערכים בויקיפדיה מדוייקים ומקיפים? לפי כותב המאמר אליו אנו מפנים, היחס בין התוכן של הערך לבין היצוג שלו בויקיפדיה הוא כמו היחס בין צ'ייסר לבין בר משקאות שלם. משמע, דל ביותר.
בנוסף, כידוע המוח שלנו לומד באמצעות חוויה והמחשה בתמונות. ויקיפדיה היא כלי טקסטואלי חדגוני המתחרה באינטרנט מול סרטונים ואפליקציות פלאש מהבהבות. אזי עד כמה הוא כלי יעיל ללמידה?
ילידי שנות ה-80 פגשו לראשונה את הויקיפדיה כנראה בתואר הראשון כשהמרצים מקפידים להעיר על איסור שימוש במאגר הידוע בחוסר מהימנותו.
מה לגבי תלמידי תיכון? או תלמידי יסודי? עד כמה הם נעזרים בויקיפדיה כמקור ידע בלעדי לכתיבת עבודות?
הצפת המידע באינטרנט גרמה לכך שמגוון בלתי נגמר של מאגרי ידע זמינים לתלמיד בלחיצת כפתור. האם הוא מכיר או יודע איך למצוא אותם או שהוא מסתפק בויקיפדיה בלבד?
כיצד ויקיפדיה משפיעה על תפקידו של המורה? אם אפשר במקום להקשיב ולסכם, להדפיס את תקציר השיעור והשיעור הבא? האם תפקידו של המורה הוא לספק ידע?
ניצן סדן, כתב מדור המחשבים בYNET דן בשאלות אלו בכתבה "ויקיפדיה מגדלת תלמידים עצלים".
|
|
|
|
קריאה נוספת בנושא