אנחנו לומדים טוב יותר מטעויות מאשר מהצלחות (והכי טוב לנו ללמוד מכשלונות של אחרים)

שיתוף

אנחנו לומדים טוב יותר מטעויות מאשר מהצלחות
(והכי טוב לנו ללמוד מכשלונות של אחרים)

כישלונות של אחרים מספקים לנו למידה חזקה במיוחד.

הערך השלילי של סיפור הכישלון מעורר אותנו וגורם לנו למוטיבציה גבוהה להפקת לקחים אישית, אפילו שהכישלון הוא לא שלנו, וזאת יותר מאשר סיפורי הצלחה.

סיפור של כישלון גורם לנו להעמיק יותר בתוכן ולעשות זאת באופן פעיל יותר.

כתוצאה מכך הידע שהרווחנו מסיפור הכישלון הוא בעל סיכוי גבוה יותר ליישום והשלכה למצבים עתידיים.

מחקר שבוצע באוניברסיטת הניהול של סינגפור, השווה בין סיפורי הצלחה וכישלונות בתחום הניהול (על אותו תוכן בדיוק) והוכיח יכולת יישום גבוהה יותר של התוכן כאשר הלומדים ניתחו כישלון ולא הצלחה.

היקפי היישום היו גבוהים יותר בקרב משתתפים שהכירו בערך של למידה מטעויות.

אז עכשיו מפסיקים ללמוד מהצלחות?

ודאי שלא, למידה מהצלחות מספקת ערכים ארגוניים רבים של הוקרה, מיצוב ותרבות של שיתוף ולאלו יתרונות רבים בדרך להיות ארגון לומד.

אבל אם המטרה הראשית שלנו היא לעורר ולהמריץ ללמידה יישומית ויכולת השלכה למצבים עתידיים- עדיף לנתח כישלון, ובטח כישלון של אחרים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x