סגן אלוף איציק גרשון, ראש ענף חקר ופיתוח הדרכה בחיל האוויר, הרצה במסגרת הכנס השנתי לתקשוב בחינוך ובהוראה, מופ"ת 2011. בהרצאה הציג עקרונות למידה בפיתוח סימולטורים ודיבר על התקדמות הטכנולוגיה המאפשרת לייצר סימולטורים מורכבים המדמים בצב אמת בצודה כמעט מושלמת, מה שיוצר אצל המתאמנים תחושה של מעורבות אקטיבית וקישור בין ביצוע לתוצאה. לדוגמה, הסימולטור טיסה, נפגעת? הופלת.
לדבריו, מחקרים מצביעים על כך שיצירת עודף מציאות פוגעת לעיתים ביכולת הלמידה של המתאמנים"איכות המאמן תלויה בתכנית האימון ופחות בריאליזם ובהמחשה", כל מודל פדגוגי מחייב מטרות נקודתיות לצד משוב. המטרות נדרשות להיגזר מיעדי הביצוע. יש לנתח סכימות קוגניטיביות של המתאמן, ולהתאים לו אימון אישי, מוכוון יעדים". כלומר, אין די בפיתוח משחק מתקדם ע"י מתכנתים. מקומו של איש הלמידה קריטי ביצירת פתרון למידה מותאם למטרות הביצועיות.
|