הפתעה- הלומדים הדיגיטליים מעורבים יותר מהלומדים הפרונטליים
הפתעה- הלומדים הדיגיטליים מעורבים יותר מהלומדים הפרונטליים
אנו נוטים להתייחס ללמידה דיגיטלית כאל למידה שיש בו יותר ניכור ופחות אנושיות אך מחקרים מצביעים על כך שלמידה דיגיטלית במיטבה יכולה דווקא להעלות את מעורבות הלומדות והלומדים, זאת אפילו בהשוואה פשוטה בין הרצאה בכיתה למפגש זום.
בחינה שבוצעה בדנמרק על 282 הרצאות לימודיות וכללה גם 15 ראיונות קבוצתיים הצביעה על העדפה ברורה לשאילת שאלות בצ'ט, בהיקפים שלא מתרחשים בכיתה הפיזית.
בהרצאות רבות דווח על קרוב ל- 100 שאלות בצ'ט בהרצאה אחת.
ודאי אי אפשר היה לדמיין הרצאה פרונטלית בה נשאלות 100 שאלות בחדר.
מעורבות כזו בחדר הרצאות נראית דמיונית ולא סבירה, אך דווקא בפלטפורמה דיגיטלית המופעלת כהלכה, הלומדים מתעוררים לחיים ובאים לידי ביטוי.
החוקרים מסבירים שהכל מתחיל בציפיות שהסביבה משדרת למי שרוצה ללמוד.
בחדר הרצאות גדול יש אווירה של "שיח בכיוון אחד", החדר ממש בנוי בצורה שמעודדת חד כיווניות כזו.
שאילת שאלות בחדר הרצאות הומה אדם עלולה להיות מביכה אלו שמבקשים להבהיר משהו או להעלות רעיון חדש.
שאלות כאלו עלולות לקטוע את רצף המפגש, כך שיש לחכות לשלב של הפוגה בהרצאה כדי לברר משהו.
בפלטפורמה הדיגיטלית לעומת זאת, הצ'ט ממש מזמין אותנו לשאול שאלות באופן מיידי, מבלי לקטוע את רצף הלמידה, כולל אפשרות לשאול את המרצה באופן פרטי או לשאול את העמיתים מבלי שהדבר ייחשב להפרעה.
מובן שכדי שכל זה יתאפשר יש לעודד שאילת שאלות בצ'טים, להבנות הפוגות ברצף הלמידה ולהתייחס לצ'טים האלו ובהרצאות ענק לשלב עוד דמות ייעודית שתצטרף למנחה ותשיב לשאלות הללו.
ברגע שלומדות ולומדים יראו שיש מענה לצ'טים שלהם, הם יפתחו אמון בערוץ התקשורת הזו, ויגדילו את המעורבות שלהם עוד יותר.
החזרה לכיתות פרונטליות היא הזדמנות לבחון מחדש כיצד למידה פיזית מעוררת מעורבות ולא הופכת את הלומדים לפסיביים.
הרגלי הזום גרמו לחלק מהנחות והמנחים שחזרו אל חדר ההרצאות, להפעיל יישומי צ'ט ושאלות ותשובות כדי לעודד שאילת שאלות גם בחדר הפרונטלי.
לכניסה לקישור לחצו כאן