כבר הפכת את הכיתה שלך?
כבר הפכת את הכיתה שלך?
כיתה הפוכה הפכה להיות רכיב פופולארי בבניית למידה היברידית המשלבת למידה פרונטלית ודיגיטלית.
כיתה הפוכה ממירה חלק מהלמידה פנים אל פנים ללמידה מקדימה (באמצעות סרטוני וידאו או טקסטים דיגיטליים אינטראקטיביים).
הלומדים מגיעים לכיתה רק לאחד שביצעו למידה עצמית בדיגיטל.
בזכות הלמידה המקדימה הזו, השיטה מאפשרת למידה משמעותית יותר בכך שהיא הופכת את המפגש הכיתתי לפעיל וחברתי.
הלמידה המקדימה מקטינה את ההטרוגניות בקרב הלומדים, מאפשרת להם להגיע למפגש הפרונטלי "מבושלים" יותר ולכן מסייעת לשפר הספקים ולהתחיל את תהליך הלמידה כאשר ללומדים יש ידע מוקדם והתוכן החדש מוכר יותר ומנוכר פחות.
נשמע כמו שיטה מושלמת בעידן הדיגיטלי.
אבל, כמו כל שיטה שמשנה את הלמידה המסורתית בכיתה השינוי בהרגלי הלמידה לא קל ולא קורה באופן אוטומטי.
מחקר שעקב אחר תלמידי רפואה באוסטרליה, בחן את אפקטיביות הלמידה והתרכז בניהול השינוי שמאפשר את הלמידה הזו.
המחקר חושף שהשיטה אכן מתאימה יותר לצרכים של הלומדים בעידן הדיגיטלי, ושהיא יכולה לגרום ללמידה להיות אפקטיבית יותר ויעילה יותר לעומת למידה כיתתית רגילה.
71% מהסטודנטים דיווחו על חוויה כיתתית משופרת, אינטראקטיבית יותר ועם מגע בלתי אמצעי עם סגל המנחים.
לצד זה, המחקר מדגיש את העובדה שעצם השינוי הוא האתגר הגדול, ושיש חשיבות גדולה לתקשורת עם כלל בעלי העניין בתהליך כדי לרתום ולגייס אותם תהליך.
הדבר נכון הן ללומדים והן למלמדים.
הלומדים בכיתה הפוכה נדרשים לקחת אחריות גדולה יותר על תהליכי הלמידה וזהו שינוי הרגל לא פשוט, כפי שמדווחים 82% מהלומדים.
התקשורת ההסברתית הכרחית כדי להבטיח את אימוץ השיטה על ידי כל הצדדים.
כדי להבטיח את היציבות של השיטה, כך שלא תהיה אירוע חד פעמי, צריך להקדיש זמן ולבקש מהלומדים לנתח ביחד ולהביע דעה על ההתנסויות שלהם.
המחקר מצביע בבירור שההתנגדויות והקשיים הם רק עניין של זמן.
ככל שהתהליך ממשיך בהתמדה, כל הצדדים מסתגלים אליו ומתאימים את עצמם להרגלים החדשים.
רוצים גם אתם להפוך את הכיתה?
זה כדאי, מומלץ ואפקטיבי.
אבל זה לא יקרה באופן אוטומטי.
יש לשווק ולתקשר את השינוי, לדבר עליו תוך כדי תנועה בשיח רפלקטיבי, ובעיקר לא להרים ידיים אחרי התנסות אחת או שתיים.
הרגל חדש מחייב זמן התגבשות והתמדה שיטתית כדי להבטיח הטמעה מוצלחת.
לכניסה לקישור לחצו כאן