כדי לזכור משהו טוב יותר – כדאי לצייר אותו [אפילו 4 שניות של שרבוט יספיקו]
כדי לזכור משהו טוב יותר – כדאי לצייר אותו
[אפילו 4 שניות של שרבוט יספיקו]
כשזה מגיע ללמידה, שרבוט או ציור שווים 1,000 מילים.
סדרת מחקרים שבוצעה באוניברסיטת ווטרלו הראתה שציור או שרבוט של המידע שלמדנו מקודדים את התוכן טוב יותר מכתיבה שלו ,או מאמצעי המחשה אחרים שמוצגים ללומד.
הדבר נכון עבור ילדים והן עבור מבוגרים.
יתרה מכך, האפקטיביות הזו לא תלויה ביכולת האומנותית שלנו, באיכות הציור וגם לא בזמן שהוקדש אליו.
האפקט התרחש אפילו כשהיו רק 4 שניות לשרבט משהו.
בניסוי הוקצב זמן קצר ללומדים לסכם לעצמם משהו שלמדו. הם יכלו לכתוב או לצייר את מה שלמדו. בחלק מהניסויים הוצגו ללומדים תמונות של התוכן (כדי לראות אם ההצגה הויזואלית היא זו שגורמת לנו לזכור ואז אין סיבה לצייר).
המחקר הראה שהציור הוא אפקטיבי במיוחד לזיכרון של התוכן, לא רק בגלל הויזואליות שלו (כי בחלק מהמקרים הלומדים קיבלו תמונות של התוכן), אלא בגלל עצם הפעולה המוטורית הקשורה לתהליך, שגורמת לנו "לשרטט" את מפת התוכן גם בתוך הראש שלנו בצורה מרחבית ו"לנהל" אותו באופן אפקטיבי ומומחש.
לכניסה לקישור לחצו כאן