כמה ממים יש במקום העבודה שלך?
כמה ממים יש במקום העבודה שלך?
קבלו את 3 הממים שיבטיחו שמקום העבודה שלך הוא ראוי ו"שווה" : מוצר, מקום ומטרה.
אני נוטים לחשוב שארגונים מוצדקים אם הם מייצרים תעסוקה וערך כלכלי, אבל יועץ המנהיגות והאסטרטגיה, ירון קריינברינק, ממליץ לבחון את כדאיות קיומו של הארגון באמצעות 3 הממים, ולהשתמש בממים האלו ככלי לאבחון ולשיפור של התרבות הארגונית ותחושת הכדאיות שלו בעולם.
-
- מוצר – הארגון הוא יצרן מועיל
מה זה אומר?
הארגון תורם לעולם באמצעות שירות או מוצר שיוצרים ערך ללקוחות שלו, כך שהוא הופך להיות משמעותי עבור (לפחות) קבוצה נבחרת של גורמים שמשתמשים במוצר זה.
מה לשאול כדי לדעת אם המם מתקיים?
האם הארגון שלי מציע ערך לקהלי היעד שלו?
2. מקום- הארגון הוא גם סביבת עבודה אנושית
מה זה אומר?
ארגונים אינם רק יצרנים של מוצרים ושירותים, אלא הם מקום של בני אדם. מקום שבו אנשים מתכנסים, מתקשרים ויוצרים מערכות יחסים- באופן שמביא ערך, הפעם לא ללקוחות אלא לעובדים ולעובדות בארגון.
מה לשאול כדי לדעת אם המם מתקיים?
האם סביבת העבודה אנושית מספיק כדי לאפשר מערכות יחסים מועילות ומפרות?
3. מטרה – הארגון יוצר השפעה
מה זה אומר?
גם אם יש מוצר והארגון הוא מקום ראוי לעובדיו, הערך של הארגון יגדל ככל שהוא מתמודד עם פתרון של בעיה משמעותית.
אף ארגון (לרוב) לא יפתור את הבעיה הזו לבד, אבל עצם התרומה שלו היא חשובה ומחזקת את החיבור שיש לנו עם מקום העבודה שלנו, או עם מי שמספק לנו שירות או מוצר.
מה לשאול כדי לדעת אם המם מתקיים?
האם הארגון מנסה להתמודד עם בעיה משמעותית בעולם?
הארגונים ה"שווים" ביותר יענו "כן" לכל שלוש השאלות.
המוצרים והשירותים שלהם נותנים מענה לצורך אמיתי, סביבת העבודה שלהם נהדרת עבור אנשים, ובנוסף, הם תורמים לעולם טוב יותר.
ארגונים שה"כן" שלהם לא מהדהד לגבי אחד מהממים, יכולים להשתמש בשלושת הממים כדי להתבונן על עצמם ולבחון במה להשתפר ואיך לצעוד קדימה.
לכניסה לקישור לחצו כאן