לא רק כיף. על החלקים הקשוחים בתרבות של חדשנות.
לא רק כיף. על החלקים הקשוחים בתרבות של חדשנות.
כולם רוצים לעבוד במקום עבודה חדשני ואם אין אצלך יחידת חדשנות בארגון אולי משהו לא בסדר אצלך… חדשנות היא אחת התכונות הנחשקות היום בארגונים, אך לצד ההתלהבות הרבה שהיא מעוררת, היא דורשת לא מעט קשיחות והיא לא רק "פאן פאן פאן".
הדימוי של ארגון שבוחן רעיונות חדשים, "משחק" עם יוזמות ומקפיד להכיל טעויות, אינו מבטא את מה שבאמת נדרש מארגון חדשני.
לצד הכלת טעויות, חדשנות מחייבת כשירות מקצועית גבוהה ומצויינות ואלו יכולים להתרחש רק אם תהיה סלחנות נמוכה לעבודה לא טובה ולניהול גרוע.
גם החברות החדשניות ביותר כמו אפל או אמאזון מקפידות על ניהול ודירוג ביצועי עובדים ומי שאינו עומד בציפיות מוצא את עצמו מחוץ לארגון.
חדשנות לא תצמח בארגון שאינו מציב סטנדרט לחריצות ומצויינות. רק אז אפשר להתחיל להכיל טעויות.
גם הדימוי של ארגון חדשני כמקום שיש בו "מגרש משחקים" להתנסויות חוטא לאמת היומיומית.
בארגונים החדשניים ביותר, רעיונות חדשים נבחנים תחת מערכת שיקולים והצדקות שבוחנים את הסיכונים ומתנהלים בזהירות ותחת משמעת.
המחשבה שסדנת סיעור מוחות תוליד חדשנות אמיתית היא רומנטית מאוד אבל לא מבטאת את האופן שבו נבחנים רעיונות בארגונים חדשניים באמת.
הניגודיות הזו שבין ערכים של התנסות מתמדת ו"חיבוק" כישלונות לעומת התנהלות ביקורתית, קשוחה, בוגרת ואחראית הופך את הטמעת התרבות של חדשנות להרבה יותר מורכבת ממה שנדמה.
הפרדוקס הזה מסביר מדוע כל כך מעט ארגונים מצליחים להפוך חדשנות לחלק מה- DNA שלהם.
חלק מהארגונים פשוט מעדיפים להתמקד בחלק של ה"כיף" ומפספסים את מלוא המשמעות של תרבות כזו.
לכניסה למאמר המלא לחצו כאן