מבדק מקדים עשוי להיות יותר אפקטיבי ללמידה מאשר מבדק מסכם.

שיתוף

מבדק מקדים עשוי להיות יותר אפקטיבי ללמידה מאשר מבדק מסכם.

כולנו רגילים ללמוד ולהיבחן בסוף, לרוב לצרכי הערכה של תהליך הלמידה שלנו.

אך מבחן הוא גם כלי למידה ולא רק הערכה, ולכן שילוב של מבדקים ושאילת שאלות בזמן תהליך למידה הוא אחת הטכניקות האפקטיביות ללמידה שנשארת.

אך נראה שהמבחן הזה לא חייב להיות בסוף תהליך הלמידה, הוא יכול להיות גם בתחילתו ואולי אפילו להועיל יותר לזיכרון שלנו.

מבדק מקדים דורש מאיתנו להשיב על שאלות עוד לפני שלמדנו משהו חדש.

סדרה של 5 ניסויים שהקיפו למעלה מ- 1,500 לומדים הראתה הלומדים הצליחו יותר דווקא כאשר התחילו את הלמידה שלהם עם מבדק, זאת כאשר לא בהכרח הכירו את התוכן הלימודי.

היתרון של המבדק המקדים נשמר בסוגים שונים של מבחנים (סגורים לעומת פתוחים, כאלו עם משוב לעומת כאלו ללא משוב)

דר' סטיבן פאן מאוניברסיטת סינגפור, אחד ממובילי המחקר החדש, מסביר שהמבדק המקדים מפחית את נדידת המחשבות שלנו בזמן תהליך הלמידה, מגדיל את הערנות שלנו ממקד אותנו.

טעויות שביצענו במבדק המקדים, מסקרנות אותנו במיוחד ומעלות את תשומת הלב שלנו לתהליך הלימודי.

כל אלו גורמים לנו ללמוד טוב יותר ולזכור טוב יותר, דווקא בזכות שאלות שהשבנו עליהם, אפילו אם זה היה רק ניחוש או השערה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x