מי הצליח לבנות מצגת משכנעת יותר- אדם או מכונה?
מי הצליח לבנות מצגת משכנעת יותר- אדם או מכונה?
הכנת מצגת למשקיעים (Pitch Deck) דורשת מומחיות גדולה בבניית מסרים משכנעים.
זה אירוע עסקי שבו צוותי יזמות מבקשים מימון על הרעיון שלהם וצריך להציג את הנושא מול "כרישים" באופן מזוקק, קולח וחד.
האם דווקא מיומנויות העל הזו היא מה שמותר האדם מהמכונה? נראה שלא.
חברת Clarify Capital ביצעה בחינה כזו על 250 מפגשים בין צוותי משקיעים לצוותי יזמות במגוון גדול של עולמות תוכן. חלק מהמצגות הוכנו על ידי צוותי היזמות וחלק הוכנו על ידי צ'אט GPT.
קהל היעד שצפה במצגות האלו, כלל לא ידע שחלקן נוצרו על ידי מכונה, והוא נדרש לדרג את המצגות ולהגדיר עד כמה הן היו משכנעות, איכותיות ובהירות.
המשקיעות והמשקיעים השתכנעו הרבה יותר מהמצגות של הצ'ט (פי שתיים!).
הסבירות שהם יממנו את המיזם היתה גבוהה פי 3 בהצגה שנבנתה על ידי ה-AI לעומת תוכן שנכתב על ידי אנשים.
77% מהמצגות שהוכנו על ידי הצ'ט הוגדרו על ידי הצופים כאיכותיות, רק 26% מהמצגות ה"אנושיות" זו להערכה כזו.
הבחינה הזו מהווה עוד דוגמה מטלטלת לאופן שבו ניצור תוכן בעתיד החדש, בפרט כאשר מדובר בשילוב מיומנויות מתוחכם (בניית טיעונים משכנעים, הצגה מזוקקת ובהירה של נושא מורכב ועוד).
אפשר ללמוד מהדוגמה הזו, עד כמה כולנו תהליכים שנתפסו כמורכבים יהפכו למהירים ויעילים בסיועה של הבינה המלאכותית ועד כמה תוצרים שנכין בעתיד ייקחו את הרעיונות שלנו למקומות חדשים של ליטוש ויצירתיות.
לכניסה לקישור לחצו כאן