משחקי למידה דיגיטליים: השימוש גדל- אבל הלומדים לא מיהרו להתלהב
משחקי למידה דיגיטליים:
השימוש גדל- אבל הלומדים לא מיהרו להתלהב
משחקי למידה נחשבים ככלי מגביר מוטיבציה ומעורבות, ותקופת הקורונה הביאה לזינוק בשימוש במשחקים לצרכי למידה דיגיטלית.
אבל דווקא הלומדים, שרבים מהם משחקים ברשת באופן קבוע, לא ממהרים להתרשם ממשחקי הלמידה האלו.
סקר שנערך בקרב מורים, מדרכים ומנחים מגלה ש- 62% מהם עושה שימוש במשחקי למידה דיגיטליים ו- 85% מהם רואים בכך כלי אפקטיבי במיוחד.
לעומת זאת, רק 16% מהלומדים חשבו שהמשחק הדיגיטלי הגביר את העניין בלמידה לעומת 44% מהם שלא ראו בכך תועלת לימודית.
מומחים מסבירים את הפער בכמה גורמים: העיקרי בהם הוא השימוש במשחק נעשה פעמים רבות בצורה מאולצת, באופן שלא משרת את התהליך הלימודי ואת התוכן. הסבר נוסף הוא הרגלי הלומדים מעולמות הגיימינג, שגורמים למשחקי הלמידה להראות חובבניים ולא מלהיבים, ואולי גם רצון של לומדים להתנתק מהמסך בתקופה כה אינטנסיבית של שימוש בדיגיטל.
הסקר מדגים עד כמה גם משחק, מלהיב ככל שהוא נשמע, חייב להיות משולב בתהליכי למידה באופן אפקטיבי, בעיקר ככלי לתרגול, ללמידה של מושגים חדשים או ככלי ללמידה חברתית שמאפשר חיבור רגשי ואינטראקציה אנושית.
בוודאי אסור לראות במשחק לימודי דיגיטלי ככלי קסם שיתאים בכל מצב או צורך לימודי ועל כל עולם תוכן.
לכניסה לקישור לחצו כאן