רוצים ליצור למידה חדשנית? חשבו שוב
מי שיוצא נגד חדשנות בלמידה צועד נגד הזרם ונחשב ללא אופנתי. כל התנסות במתודה חדשה ללמידה היא מבורכת, אך מאמר דעה שפורסם לאחרונה יוצא כנגד "אובססית החדשנות" במערכות למידה והדרכה (ולא רק בהן).
פעמים רבות הנסיון להיות חדשני בא על חשבון מתודות שכבר עובדות וכאלו שהוכחו כמצויינות, אך מה לעשות שהן אינן חדשות.
כך לדוגמה מחקרים ותיקים בני 50 שנה ויותר מדגישים את חשיבות הלמידה הכוללת תרגול, שאילת שאלות ומשוב, אך מדריכים או מורים המקפידים על השיטות הישנות האלו זוכים להתעלמות מצד המערכות הארגוניות לעומת מדריכים שאימצו לדוגמה שימוש בלוח חכם שאין בו לעיתים שום תועלת לימודית.
כך שלמעשה, מי שמחפש לחדש מבחינה לימודית על מנת להבטיח למידה אפקטיבית, זונח לעיתים מחקרים שמראים שפיתוח סילבוס אפקטיבי לא דורש בהכרח את מיטב הטכנולוגיות אלא דוקא שימוש בשיטות שהוכחו מדעית כאפקטיביות גם אם גובשו לפני עשרות רבות של שנים.
אז מה עדיף? להתחדש ולהפוך את הלומדים שלכם ל"עכברי מעבדה" או פשוט להטמיע פרקטיקות למידה שהוכחו באופן מדעי?
רוצים להתחדש? דאגו לא לאבד את "עמוד השידרה" המתודולוגי של ההתחדשות, אחרת תזכו לנראות גבוהה ולתשואות אבל לא בהכרח לתוצאות אמיתיות לאורך זמן.
לכניסה לקישור לחצו כאן