רוצים שיזכרו יותר ממה שאתם לומדים? הפכו את הלומדות והלומדים שלכם ל"בלשים לרגע"
רוצים שיזכרו יותר ממה שאתם לומדים? הפכו את הלומדות והלומדים שלכם ל"בלשים לרגע"
המוח שלנו הוא מכונה להשערת השערות ולכן תהליכי למידה שבהם נבקש מהלומדות והלומדים שלנו להיכנס לתפקיד של חקר או בלשות יעוררו סקרנות, יפעילו את המוח ויביאו ללמידה זכירה ואפקטיבית יותר.
מחקר שבוצע במכון למדעי המוח באוניברסיטת דיוק על 420 אנשים, השווה בין 2 קבוצות ששיחקו במשחק מחשב שמתרחש במוזיאון לאומנות וירטואלית ובחן את מה הם זוכרים מהיצירות השונות בהם התבוננו.
קבוצה אחת נדרשה להיכנס לתפקיד של "גנב" שבוחן את המוזיאון לקראת שוד, לעומת קבוצה שניה שנדרשה לשדוד את היצירות באותו רגע, ללא מהלכי תכנון.
אל אף שהמשתתפים בשתי הקבוצות שיחקו בדיוק באותו משחק מחשב, הקבוצה שהיתה צריכה לתכנן את השוד זכרה למחרת יותר מהקבוצה שלא נדרשה להיכנס לתפקיד של חקר ובילוש.
החוקרים שערכו את הניסוי מסבירים שכניסה לתפקיד שדורש בניית תרחישים קדימה והשערת השערות, משפרת את הלמידה ומגבירה את הסיכוי ליצירת זיכרונות ארוכי טווח.
מומלץ אם כן לנסות להפוך את הלומדים שלכם לבלשים לרגע, בכל גיל.
האפשרות להיות בלש קוסמת לכולנו, יכולה להפיח חיים בתוכן משמים, ליצור סקרנות ולנצל את הדפוס הטבעי של המוח שעסוק כל הזמן בלשער השערות ואז לאשר או להפריך אותן מול המציאות.
לכניסה לקישור המלא לחצו כאן