איך לגרום לאנשים למלא טופס משוב ברצינות ולא בחפיפניקיות?
איך לגרום לאנשים למלא טופס משוב ברצינות ולא בחפיפניקיות?
מילוי שאלוני משוב בסוף תהליך למידה או כנס נחשב לפעולת "חפיף".
המשתתפים עושים זאת כלאחר יד, מרפרפים על השאלות (שנתפסות בעיניהן כחוזרות על עצמן), ולעיתים מפרגנים יותר ממה שתכננו (תופעה המכונה "שאלוני סמיילי").
אז מה עושים?
הנה כמה פרקטיקות שיהפכו את האירוע החשוב הזה למלמד יותר ומשמעותי יותר:
1. רק 4 שאלות:
שאלונים עם 10 או 20 שאלות מתישים את המשיב עוד פני שהתחיל.
עדיף לנסות לצמצם את השאלות ל 4-6 שאלות בלבד. שאלה על השגת מטרות המפגש, שאלה על המנחה, שאלה על השירות ונשארה עוד שאלה "ספייר" 🙂
2. לא ברגע האחרון:
כדאי לספר למשתתפים על שאלוני המשוב בשלב מוקדם, ולא לחלק אותם ב- 10 הדקות האחרונות. כך המשתתפים ידעו שאין טעם למלא מהר וללכת כי הפעילות עוד לא הסתיימה. אם יש כמה מפגשים מומלץ לחלק את השאלונים בתחילת המפגש האחרון. אם מדובר במפגש בודד, לפחות שעה לפני הסיום.
3. לבקש מדמות אהודה לחלק את השאלונים:
לעיתים נכנס אדם לא מוכר שאיש לא ראה לפני כן ומחלק שאלונים, מה שהופך את החוויה כולה למנוכרת ולא רותמת. כדאי לעשות בדיוק הפוך. לבקש מדמות מוכרת ואהודה לחלק את השאלונים ולהסביר למשתתפים את חשיבותם ואת הרצינות שבה מתייחסים למה שהמשתפים עומדים לכתוב. כדאי לספר למשתתפים שמדובר בכמה דקות מאמץ ולהבטיח לשתף אותם בתוצאות המשובים.
4. לספר על לקחי העבר:
ככל שניתן, מומלץ לספר למשתתפים מה למדנו משאלוני משוב מוקדמים יותר ומה שינינו בעקבותיהם .
לכניסה לקישור לחצו כאן