4 דרכים לנהל טוב יותר עובדים שמשעמם להם בעבודה
4 דרכים לנהל טוב יותר עובדים שמשעמם להם בעבודה
עבודות עם מרכיב גבוה של חד-גוניות הופכות להיות משעממות ועובדים משועממים עלולים לשנוא את מקום העבודה שלהם.
זה יכול להיות כל הזמן ויכול להתרחש בתקופות מסויימות בהן הכל "מרגיש אותו דבר".
במצבים אלו, גם העובדים וגם הארגון שלהם סובלים מתפקוד נמוך יותר.
באתר הסקירות "אוקספורד ריוויו" רוכזו 4 דרכים לנהל טוב יותר עובדים בעבודה משעממת, באופן שמגוון ומפיח רגעים של חיוניות גם תחת משרה שאינה מעוררת עניין.
1. משימות ברוטציה
במקרים רבים יש מספר סוגי משימות בסביבת העבודה ואפשר לבנות מנגוני סבב ורוטציה שבהם יש מעבר מתמיד בין משימה אחת לאחרת.
אפילו אם כל המשימות חד גוניות ומשמעממות, עצם המעבר מאפשר גיוון והתחדשות.
2. מנהלים ש"מלכלכים ידיים"
מנהלים טובים מזהים רגעי שחיקה או עומס בהם העובדים זקוקים לסיוע ותגבור כוחות ואז נכנסים בעצמם לבצע חלק מהעבודה.
המעורבות הניהולית מקרבת ומייצרת תחושה של חיוביות, מעצם הכח של מתן דוגמה אישית.
3. התפתחות מקצועית
הגברת ההזדמנויות ללמידה ופיתוח מקצועי, לאו דוקא בליבת העשייה של העובדים, מבטיחה רגעים של הפוגה, של עיסוק בתוכן אחר, של העצמה ואולי גם של הזדמנות להשתלבות בעתיד במשרות ותפקידים אחרים מהתפקיד הנוכחי.
כל סוג של התפתחות מקצועית מגביר את תחושת השייכות והמחוברות לארגון, אפילו אם העבודה משעממת.
4. מגע עם לקוחות
כמעט כל עובד יכול לקבל משימות הקשורות למגע עם לקוחות, בין אם מדובר בלקוחות חיצוניים או לגורמים פנימיים בארגון שזקוקים לסיוע או שירות בתוך מסגרת העבודה.
העמדת עובדים בסיטואציה של מתן סיוע, שירות ומגע אנושי תומך, מגבירה את המוטיבציה של העובדים ואת תחושת השירותיות והשייכות שלהם.
לכניסה לקישור לחצו כאן