6 דרכים לזהות אם הצוות שלך לא משתף פעול
6 דרכים לזהות אם הצוות שלך לא משתף פעולה
לא בטוחים אם צוות החלומות שלכם באמת משתף פעולה או רק נראה נוצץ?
ניתוח מקיף שפורסם במגזין הניהול של אוניברסיטת MIT ממפה 6 דפוסים שיכולים להצביע על העדר שיתוף פעולה בצוות ויכולים לעזור לכל מנהל או מנהלת לחוש את הדופק ולצאת לפעולה:
1. 🙈🐵🙉 הישענות יתר על מנהלים
הישענות יתר על מנהלת או מנהל (פורמליים או לא פורמליים) מאיטה את קצב קבלת ההחלטות, חוסמת חדשנות ומעמיסה על המנהלים עצמם.
👍 אז מה עושים?👍
כדי להגביר שיתוף פעולה חשוב לאמן את חברי הצוות בקבלת החלטות אוטונומיות ולחדד את הגדרת התפקידים שלהם.
2. 🙈🐵🙉 המבנה חזק מהתהליכים
חברי הצוות לא מצליחים לבנות ממשקים שחוצים יחידות ארגוניות, כך שהוצאה לפועל של תהליכים מתעכבת ונשחקת בין ההיררכיות והמבנים הארגוניים.
👍 אז מה עושים?👍
מקימים פורומים רוחביים ששוברים מבנים היררכיים, מחזקים את התקשורת הארגונית על מה היעדים שבאמת חשובים ובונים מנגנונים שיזהו מתי תהליכים מתעכבים ולמה.
3. 🙈🐵🙉 יש קבוצת מבודדים, לצד קליקות מקצועיות
שני דפוסים קשורים למערכות היחסים בתוך הצוות. בצוותים רבים יש "חברי שוליים" שהגישה שלהם למרכז העניינים חסומה לעיתים והם נאבקים כדי לתרום לצוות, פעמים רבות בגלל שהמנהל מאדיר חברים אחרים בצוות או בגלל "קליקות" מקצועיות שמעודדות חשיבה דומיננטית אחת.
👍 אז מה עושים?👍
שיתוף פעולה אמיתי בצוות מחייב חיזוק תרבותי של ערך השילוב וההכלה. בנוסף, מחדדים את ההגדרות של תפקידי החברים והתרומה שלהם. זה יסייע לחברים המבודדים להשמיע את קולם.
4. 🙈🐵🙉 זמני צוות ממושכים מדי
מרוב שמנהלים רוצים שיתוף פעולה בצוות, הם מפציצים את הצוות בישיבות, הודעות תקשורתיות, בקשות לא יעילות לפעילות שיתופית ובונים תרבות של "שילוביות יתר", שבה הרצון להראות משתף גובר על שיקולי אפקטיביות.
👍 אז מה עושים?👍
מווסתים את היקפי העבודה המשותפת של הצוות, ממש קובעים מכסות של זמנים מקסימליים, מעצימים את חברי הצוות להגיד "לא" למפגשים לא יעילים שאינם מקדמים את מטרות הצוות.
5. 🙈🐵🙉 הכל זמיש אבל אין מצפן
הדגש האדיר על זמישות ומענה לכל בקשה מהשטח, גורם לעיתים להעדר "כוכב צפון" וגורם לאנשים להישחק ממאמץ על כל משימה שנכנסת בלי לבחון האם היא אסטרטגית או לא. השחיקה גורמת בהדרגה לפגיעה בשיתוף הפעולה של הצוות שלא יודע מתי להתגייס למשימה חשובה במיוחד ומתי לא.
👍 אז מה עושים?👍
ממפים ומתעדפים את המשימות הארגוניות ומחזקים את עמוד השדרה של הצוות כך שיזכור מהן המשימות האסטרטגיות שלו ומתי להגיד "לא" למשימה שאינה חלק מעמוד השדרה הזה.
לכניסה לקישור לחצו כאן