איזו עוגייה יש במשוב שלך?
איזו עוגייה יש במשוב שלך?
המוטיבציה שלנו לקבלת משוב משפיעה על האפקטיביות שלו, האם אנחנו רוצים לשמוע כדי להגיב או כדי ללמוד משהו חדש?
אם אנו מתמקדים בהדיפה של המשוב, אנחנו מפסידים הזדמנות להשתפר.
אבל לא תמיד קל למצוא את הביקורת או את הדגשים של מה שאנחנו צריכים ללמוד.
זה תלוי איך המשוב הוגש לנו, או כמו שסופרות רבי המכר ליז פוסליין ומולי ווסט דאפי מסבירות, איזו מין עוגייה יש במשוב שקיבלנו.
לעיתים מי שנותן את המשוב מסתיר את הביקורת כמו בעוגיית אוראו, עם שתי מחשבות חיוביות שכורכות את המשוב השלילי, ואז אנחנו עלולים לפספס את הביקורת.
לעיתים המשוב יהיה כמו עוגיית צימוקים משיבולת שועל, מה שיקשה עלינו עוד יותר להבין מה כדאי ללמוד מתוך מה ששמענו.
גם עוגיית המקרון היא אופציה. היא תכלול מחשבות חיוביות שינוסחו באלגנטיות סביב מחשבה שלילית קטנה מאוד.
ואולי הכי טוב לרצות לקבל את המשוב כמו בעוגיית ה"שחור-לבן"- בלי שטויות, ישר ולעניין.
מה שלא תהיה העוגייה שקיבלנו, הדרך הטובה ביותר להבטיח למידה בעקבותיו היא לתאר בקול רם מה נעשה עם ההצעות שקיבלנו, כלומר לעבד את ההתייחסות ולנסות להפוך אותה למשהו אופרטיבי קדימה.
מחברי המאמר בפורסם לאחרונה במגזין העסקי של אוניברסיטת הרווארד ממליצים לא להבטיח שינויים גדולים שלא נוכל לקיים, אלא לסמן את הפעולה הנקודתית הבאה של מה שנעשה כדי ללמוד ולהשתפר, אפילו אם זה רק בירור נוסף של הנושא כדי להבין את המשוב יותר לעומק או לתקף אותו מול עוד אנשים.
אז מה העוגייה שאתם הייתם מעדיפים לקבל בעת קבלת משוב?
לכניסה לקישור לחצו כאן