איך להפוך כל מפגש למידה לקצת יותר משחקי?
איך להפוך כל מפגש למידה לקצת יותר משחקי?
משחוק הוא היכולת להוסיף אלמנטים מעולם המשחקים לפעילויות שאינן משחקיות במהותן, כמו מפגש למידה או ישיבת עבודה.
אז הנה כמה פעולות כאלו שיכולות להפוך מפגש "יבשושי" לאירוע אנרגטי שמעלה מוטיבציה וחיוכים ומדרבן אנשים לבצע פעולות ולחוש פעולות עם תחושה של תגמול, ממש כמו בעולמות הגיימינג, זאת מתוך סקירה באתר של teachthogut
1. תפקיד בעלילה או סיפור
הפכו את הלומדים שלכם ל"פצחני בעיות" או "מכסחי החסמים" או כל אלמנט סיפורי שיהפוך אותם לגיבורים של תהליך הלמידה. במקום ללמוד את התוכן, להתייחס אליו כמשהו משימתי שצריך לפצח ביחד.
2. מסע בין אתגרים
מפרקים את רצף הלמידה לחלקים קטנים, והופכים כל חלק לאתגר משימתי. כל חתיכה קטנה וקצבית של התמודדות עם משימה מאתגרת "שואבת" את המשתתפים למסע הלמידה ומאפשרת להם להתמסר לתוכן כמעט בלי לשים לב.
3. גלגלי הצלה וכמה ניסיונות מול אתגר
משתלם לנו לעודד את הלומדים ללמוד מטעויות ולהתנסות כמה פעמים באתגר מורכב, וגם לא להיבהל מכישלון.
משחוק של שאלות או דיונים מאפשר ללומדים כמה ניסיונות לפתור משהו, תוך קבלת רמזים או גלגלי הצלחה, כמו במשחק טריוויה טלביזיוני. פעילות למידה עם גלגלים מעודדת למידה מטעויות באווירה שאינה שיפוטית או מאיימת, .
4. גרף ויזואלי של התקדמות
כמו בכל מסך של משחק מחשב או משחק שולחן, כולנו אוהבים גרף התקדמות ויזואלי שמראה לנו איך אנחנו מתקדמים משלב לשלב. פתחו את תכנית הלימוד כך שתתחלק למדרגות ושלבים וציירו ללומדים גרף התקדמות שיאפשר להם לחוש במסע חדוותי של התפתחות.
5. יש פרסים? משחוק הוא עניין מתגמל
צרו מערכות תגמולים, פרסים קטנים או הוקרות לאלו שהגיעו לקו הגמר או הצטיינו. אל דאגה- התגמול לא צריך להיות יקר ערך כספית, גם תגמול קטן באווירה משחקית ממריץ אותנו ללמידה והשקעה.
חלק מההצעות נראות קצת מורכבות להוצאה לפועל?
בעידן הדיגיטל זה כבר הרבה יותר קל וניתן לעשות שימוש ביישומים של לוחות שיתופיים ומחוללי שאלות וסקרים כדי להפיק את האווירה המשחקית במהירות.
לכניסה לקישור ובו עוד טיפים ורעיונות לחצו כאן