איך לתכנן את 100 שעות הלמידה האישיות שלי בשנה הבאה?

שיתוף

איך לתכנן את 100 שעות הלמידה האישיות שלי בשנה הבאה?


קבלו המלצה חמה לשנה החדשה, ותכננו לכם 100 שעות למידה אישיות, המהווות כ- 5% מהזמן שלנו בעבודה.

זהו גם היעד שהציב סיימון בראון, מנהל הלמידה הארגונית בחברת התרופות המצליחה נוברטיס, שקבע זאת כמדיניות הלמידה בארגון.

מדובר בהיקף למידה יותר מכפול מאשר ממוצע שעות הלמידה הפורמליות של עובדים בארגונים.

לאחרונה הוא פרסם ניתוח תובנות אישיות על 100 שעות הלמידה שלו בשנה האחרונה, ואלו יכולים לספק מעין "מתכון" לכולנו לקראת השנה הבאה.

אז איך כדאי לתכנן 100 שעות למידה אישיות בשנה?

2 הטיפים המרכזיים של בראון הם לזכור שלמידה לא מתקיימת רק בקורסים פורמליים אלא מהרבה אינטראקציות מקצועיות עם הסביבה ושחלק מהלמידה חייב להיות מוקדש לפיתוח מיומנויות ולא רק ללמידה של ידע.

איך זה יכול להראות?

50 שעות: למידה בהכוונה עצמית מול הזדמנויות למידה שנמצאות ברשת, ובמנות קטנות, כשליש מהם אירועי למידה פורמליים כמו כנסים מקצועיים או קורסים..

25 שעות: שיח מקצועי עם עמיתים דרך פורומים, פגישות אישיות, האזנה לראיונות בפודקסטים או צפייה בוובינרים בהם מתארחים או מציגים אנשי מקצוע דומים מארגונים אחרים.

25 שעות: למידת עומק של מיומנות מרכזית, אחת בכל שנה.

יעד שאפתני של 100 שעות למידה בשנה הוא גם מתנה גדולה שנועדה להזין את הסקרנות שלנו וכל הזמן להתפתח.

אבל דווקא בגלל שמדובר במשאב יקר ערך ובעל השפעה גדולה, חשוב להבטיח אופטימיזציה של סל השעות שהחלטנו לייעד לעצמנו.

בראון מציע לנו לשאול את עצמנו כמה שאלות כחלק מתהליך התכנון של מדע הלמידה, כדי להבטיח תהליך יעיל ומועיל:

• למה אנחנו באמת צריכים להקדיש את זמן הלמידה שלנו?

• עד כמה אנחנו משקיעים את הזמן הזה בצורה חכמה שמביאה הכי הרבה ערך?

• עד כמה אנחנו מייצרים למידה שמחוללת שינוי, איפה אנחנו מתכננים ליישם את הלמידה שבצענו?

• ומתי אנחנו עוצרים עם עצמנו כדי לסכם את מה שלמדנו?

לכניסה לקישור לחצו כאן

x