הסטודנטים של הקורונה - עלייה בשביעות הרצון מלמידה דיגיטלית, ירידה בבריאות הנפשית
הסטודנטים של הקורונה – עלייה בשביעות הרצון מלמידה דיגיטלית, ירידה בבריאות הנפשית:
סקר בקרב 1,000 סטודנטים בבריטניה מלמד שהתארכות תקופת הלמידה מרחוק דווקא גורמת לעלייה בשביעות הרצון מלמידה דיגיטלית, לצד שחיקה נפשית מהמשבר הממושך.
60% מהם שבעי רצון מהאפשרות ללמידה דיגיטלית לעומת רק 42% לפני חצי שנה. נראה שההסבר לכך הוא שיפור בדרכי ההוראה והלמידה מצד מוסדות הלימוד וההכשרה יחד עם הרגלים והתאמות שביצעו הסטודנטים לאורך הזמן שגרמו להם לאהוד את האפשרות ללמוד באופן דיגיטלי.
שביעות הרצון הגבוהה יכולה להעיד על ציפיות חדשות שיהיו ללומדים בכל הגילים למתכונת חדשה של למידה ביום שאחרי הקורונה. כזו שלא כוללת רק למידה כיתתית פרונטלית כל הזמן.
למשבר יש מחירים נפשיים. 58% מהם דיווחו כי מצבם הנפשי הוא הגרוע ביותר מאז החלה המגפה. רק 14% מהם דיווחו על שיפור במצבם הנפשי.
נראה שהיום שאחרי הקורונה ידרוש ממערכות חינוך, הדרכה ולמידה לפעולה משולבת שתכלול הגברת אפשרויות הלמידה הדיגיטלית לצד דגש על למידה חברתית אנושית ורגשית.
לכניסה לקישור לחצו כאן