חוששים שהלומדים ינטשו באמצע קורס דיגיטלי? תנו להם הזדמנויות ללמוד עם חברים והם ישארו בפנים.
חוששים שהלומדים ינטשו באמצע קורס דיגיטלי?
תנו להם הזדמנויות ללמוד עם חברים והם ישארו בפנים.
אפשר להבין את מי שלא שורד קורס דיגיטלי ממושך.
קורס דיגיטלי בלמידה עצמית כרוך במאמץ גדול ורבים לא שורדים עד סופו. סקרים מראים נתונים עגומים על היכולת להשלים קורס ממושך, לעיתים רק 15% מגיעים עד לקו הגמר.
זו לא סיבה להימנע מפיתוח של קורסים כאלו, בודאי כאשר הם מופצים ונגישים לכל אחד, אך לצד זה רצוי לחפש פרקטיקות שיאפשרו אחוזי השלמה גבוהים יותר.
הסופרת ומומחית הלמידה הדיגיטלית קתלין טרנר (שפרסמה ספר שהפך לרב מכר עוד לפני הקורונה על למידה מעורבת- blended learning), מסבירה שככל שללומדים יהיו יותר הזדמנויות לתקשר ולשתף פעולה בדיגיטל, כך יגדלו הסיכויים שהם יהיו מעורבים בתהליך הלמידה ולא ינטשו אותו.
טרנר ממליצה לנו בחום לא להיות מאלו ש"משליכים" את מקורות מידע ומשימות למידה ונעלמים.
במקום זאת, כדאי למעצבי תהליכי הלמידה הדיגיטלית לבנות סביבה שתאפשר ללומדים להתחבר אחד עם השני, למנף כלים שיתופיים כדי שהם יבצעו משימות ביחד ואולי הכי חשוב, להקצות למנחה הקורס זמן לפגישות עבודה- למידה עם הצוותים בזמן שהם עובדים על אתגר לימודי כלשהו.
לכניסה לקישור לחצו כאן