חינוך + הוראה = אפקטיביות?
על פי נתונים שנאספו על ידי פרופ' בן-דוד ונוגעים לשני מבחני הישגים בינלאומיים, TIMSS ו-PISA, שנערכו בחמישה מועדים שונים, רמת ההישגים של תלמידים בישראל היו נמוכים מממוצע ה-OECD בחמשת המועדים, וכן הישגי התלמידים הישראלים היו נמוכים באופן קבוע מאלה של 25 מדינות ה-OECD. האם הסיבה היא פחות שעות חינוך שמוענקות לתלמידים הישראלים? האם בכלל נכונה ההנחה שיותר שעות לימוד מניבות הישגים טובים יותר? התשובה היא כנראה שלא. המפתח הוא במינון נושאי הלימוד ובדרך בה מלמדים אותם.
|