ללמד איך ללמוד 2.0

שיתוף
האם כולנו ערוכים ללמידה 2.0? הבשורות העולמיות חוזרות ושמות דגש על למידה 2.0 כ"דבר הבא" בלמידה. פוסט מעניין שפרסמה Catherine Lombardozzi בתחילת השנה מבקש לשים לב למיומנויות הדיגיטליות של הדור הנוכחי ולברר האם כולם בנויים ללמידה 2.0? בפוסט היא מציינת שורה ארוכה של פרמטרים ושל מיומנויות הנדרשות היום בעולם העבודה הארגוני אשר בהם לא כולנו מבצעים באופן מיטבי.
בין הדוגמאות המוצגות שלל פעולות יומיומיות שרבים מאיתנו מבצעים במקום העבודה: ארגון המידע האישי שלנו, האופן שבו אנו מעריכים מידע חדש ומסננים אותו, תהליכי התיוג שאנו מבצעים לפריטי התוכן איתם אנו מתמודדים, ניהול הידע האישי שלנו ועוד.
הכותבת אוהדת את פתרונות הלמידה 2.0 אך מציעה לכולם לא לרוץ אליהם מהר מדי לפני ששיפורו את האוריינטציה של העובדים לכלים הללו. זוהי קפיצת מדרגה טכנולוגית נוספת שנדרש לבצע והיא לא תזיק לעובד במקום העבודה שלו בלי קשר ללמידה 2.0.

ואנחנו מוסיפים- הרגלי הלמידה ומיומנויות העובדים הם חלק מתרבות העבודה והלמידה שלהם. בחינה של תרבות הלמידה היא שלב הכרחי לקראת כל פתרון למידה. לאחר אבחון התרבות ניתן לחפש פתרונות תואמים או לייצר פתרונות שמחוללים תרבות למידה חדשה וככאלו ידרשו ללא ספק הטמעה של שיטות למידה אלו. הפוסט הוא דוגמה מצוינת לבחינה תרבותית כזו ונותן כלים מומלצים לבחינה של האורינטציה הטכנולוגית כאחד המימדים בבחינת תרבות למידה.

לקריאת מאמר על המחקר לחץ כאן.
x