למידה היא במיטבה אם היא כוללת 15% טעויות, אז אם קיבלת 100 במבחן, היה עדיף לך לקבל 85...

שיתוף

למידה היא במיטבה אם היא כוללת 15% טעויות, אז אם קיבלת 100 במבחן, היה עדיף לך לקבל 85…

מומחי למידה כבר יודעים מזמן שכדי ללמוד היטב, צריך לטעות ולהיכשל לפעמים.

אם אתגר הלמידה קל מדי, לא נלמד דבר חדש, ואם האתגר קשה מדי, אנחנו ניכנע במהירות וננטוש את התהליך.

שיתוף פעולה של חוקרים מכמה אוניברסיטאות מארה"ב הוליד נוסחה או נקודת איזון שמסמנת לנו עד כמה עלינו לטעות כדי ללמוד באופן מיטבי.

על פי המחקר שפורסם, הנקודה הזו נמצאת אם נטעה ב- 15% מהשאלות שנקבל.

החוקרים הגיעו לנוסחה הזו באמצעות חקר של למידת מכונות. החוקרים "לימדו" מחשבים להתמודד עם משימות פשוטות כמו שיוך של פריטים לקטגוריות או סיווג של מספרים זוגיים לעומת אי-זוגיים.

הם גילו שהמחשבים למדו הכי מהר כשהשיבו נכון על 85% מהשאלות שניתנו להם.

החוקרים מעריכים שניתן להשליך את התוצאות האלו גם לבני אנוש, ודאי בלמידה הנשענת על דוגמאות והתנסויות שבהן התשובה היא אחת משתי אפשרויות.

למשל, רדיולוגים שלומדים לזהות גידולים ממאירים ומתלבטים בכל דוגמה מחדש אם יש או אין גידול בתצלום שהם בוחנים.

נוסחה של 15% טעויות תוביל ללמידה האפקטיבית ביותר עבורם בפרק זמן נתון.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x