למידה שיתופית? 80% מאנשי למידה והדרכה מצהירים שהיא מאוד חשובה - 20% מבצעים אותה בפועל
למידה שיתופית?
80% מאנשי למידה והדרכה מצהירים שהיא מאוד חשובה – 20% מבצעים אותה בפועל
פרדוקס הלמידה השיתופית:
סקר שנערך בלמעלה מ- 100 ארגונים בעולם, חושף אמונה רבה בשיטות למידה שיתופיות בהן יש אינטראקציה חברתית – 80% ממנהלות ומנהלי הלמידה מאמינים בכך.
בפועל, רק 20% משתמשים בשיטות המעודדות למידה שיתופית, וגם זה מתרחש לרוב בארגונים קטנים ודווקא בכאלו שבהם העבודה היא בעיקר במשרדים ולא מרחוק.
בארגונים הגדולים יותר והמבוזרים יותר, ההטמעה נמוכה במיוחד.
הסקר, שנערך על ידי חברת eduflow ניסה לפענח את הפרדוקס שבין האמונה לבין הביצוע וגילה שאנשי הלמידה עצמם לא חשים שיש להם את הכלים ליישם למידה כזו.
אחד החסמים המרכזיים הוא הקושי לרתום את הלומדות והלומדים לסוג כזה של למידה.
חוקרים אמריקאים גילו לפני כמה שנים שאחד הגורמים שמקשים על הטמעה של למידה שיתופית וחברתית הם המנהלות והמנהלים בארגונים.
נראה שהם מתקשים לשבור את ה"סטטוס-קוו" של למידה (כפי שהיא נתפסת בעיניהם), על פיה אירוע כזה מחייב מומחית או מומחה שמדברים אל הקהל ולא תהליך שנסמך יותר על העמיתים ושמצטייר כ"בזבוז זמן".
העדר המודעות לכוחה של למידה חברתית והתפיסות השמרניות על מהי למידה ארגונית מיטבית מונעים את האפשרות להרחיב את השימוש בלמידה שיתופית וחברתית.
לכניסה לקישור לחצו כאן