מדוע "לא לדאוג – יהיה בסדר" הוא משפט ההנעה והמוטיבציה האפקטיבי ביותר- רגע לפני אתגר לימודי גדול
מדוע "לא לדאוג – יהיה בסדר" הוא משפט ההנעה והמוטיבציה האפקטיבי ביותר- רגע לפני אתגר לימודי גדול
רגע לפני אתגר לימודי, מה יהיה המסר הכי מוטיבציוני שמנחות ומנחים יכולים לתת ללומדים שלהם כדי לאפשר להם לצלוח את האתגר?
מחקר שנערך בספרד והקיף למעלה מ- 400 לומדות ולומדים השווה בין 5 סוגים של מסרים מוטיבציוניים.
חלקם התייחסו למאמץ של הלומדים, חלקם ליכולת שלהם, אחרים התמקדו בלהניע באמצעות הפחדה.
רוב המנחים העדיפו להתמקד במסרים שעוסקים ביכולות הלימודיות ובמסע הלמידה שהתלמידים עברו עד כה – אך דווקא המסר הזה לא היה המשפיע ביותר לטובה.
המסר המוטיבציוני החזק ביותר היה זה שהיתה בו תמיכה רגשית, עם משפטים כמו "לא לדאוג, לא לוותר, זה יהיה בסדר".
מסרים אלו חיזוק באופן המשמעותי ביותר את המוטבציה הפנימית של הלומדים, והובילו למעורבות גבוהה יותר בלימודים ולשיפור של הביצועים בעקבות הלמידה.
המצב החמור ביותר התרחש כאשר המנחות והמנחים לא סיפקו כלל מסרים.
במקרים אלו, התלמידים חוו ירידה ניכרת במוטיבציה וההישגים הלימודיים נפגעו.
ניתן ללמוד מהמחקר, ובפרט בעידן הבינה המלאכותית והטכנולוגיה, עד כמה יש למנחות ומנחים תפקיד קריטי בעיצוב מוטיבציה ומעורבות ופרט במצבים לימודיים מאתגרים כמו תרגיל, מטלה או מבחן.
וגם, שלמרות שכל כך הגיוני לחזק תלמידים באמצעות מסרים על היכולות שלהם, רגע לפני אתגר לימודי, כל מה שצריך זה רק מילה טובה או שתיים, לא יותר מזה.
הקישור למחקר המלא כאן ותקציר מתוך פוסט של ג'ונתן בוימל כאן