מדוע להימנע משימוש בשאלות רב ברירה בעולם משתנה?
בכל פעם שאנו שואלים את הלומד שאלת רב ברירה על מנת למדוד את ההבנה שלו על משהו, אנחנו מייצרים אשליה והתניה של עולם של "נכון ולא נכון" תוך התעלמות מהזרימה האינסופית של ידע במרחב הדיגיטלי.
בשנים האחרונות רבו המחקרים שהוכיחו ששאלות רב ברירה (המכונות "שאלות אמריקאיות") אינן אפקטיביות ללמידה או לבחינה על אף שהן כלי לבדוק ידע של לומד. בבלוג שפרסם טרי הייק העוסק בחדשנות בלמידה, הוא מסביר ששאלות רב ברירה מכניסות את הלומדים והמלמדים לתבנית של חיפוש אחר תשובה נכונה. זאת באופן שנוגד את ההתמודדות מול אי הודאות הנדרשת בלמידה, בפרט בעולם המשתנה של היום.
לכניסה לקישור לחצו כאן.