מהם העקרונות החיוניים לתקשורת ארגונית בזמן משבר?

שיתוף

מהם העקרונות החיוניים לתקשורת ארגונית בזמן משבר?

ארגון שלא יגבש לעצמו ערכים תקשורתיים הולמים הן מול לקוחותיו והן מול עובדיו, ישחוק את המותג שלו ביום שאחרי המשבר.

הנה 4 מתוך עקרונות שפורסמו לאחרונה למנהלי תקשורת ארגונית ושיווקית על האופן שבו יש לבצע את האינטראקציה הארגונית עם הסביבה:

1. קודם העובדים- אח"כ הלקוחות

על אף הצורך לשמור על מותג מנצח בעיני הלקוחות, על הארגון קודם כל לתקשר עם העובדים שלו, כדי שיהיה להם ברור שהם הכי חשובים לארגון.
רק לאחר מכן, ניתן לבחון מה המסרים שהארגון רוצה להעביר ללקוחות ושאר בעלי העניין שמקיפים אותו.

2. המותג חשוב מההכנסות

תקופת משבר היא לא הזמן לחפש פעילויות מכניסות או רווחיות, וגם לא הזמן ל"מבצעי סוף עונה". במקום זה, על הארגון לחשוב טוב על המותג שלו ומה יזכרו ממנו ביום שאחרי המשבר. תקשורת אמפאתית ובהירה חשובה הרבה יותר מהעסקים של הארגון. הדרך הטובה ביותר לשמור על המותג היא להכנס ל"ראש של העובדים" ול"ראש של הלקוחות" ולחשוב מה הדאגות ומה הצרכים שלהם. ארגון שידע לדבר על מה שמעסיק את סביבתו, יראה את הרווחים האמיתיים בעתיד היותר רחוק.

3. הכל יחסים

בסופו של דבר, בימות משבר, אנשים יקבלו החלטות לגבי הארגון על סמך מערכות היחסים שלהם עם העובדים באותו ארגון, ולא על סמך המוצרים שלו.
זה הזמן להתרשת, לשמור על מערכות יחסים, לספק תמיכה ולהכיל את בעלי העניין. המסר התקשורתי המשמעותי ביותר בתקופה זו הוא מסר של אנושיות. כאן תקף המשפט המפורסם: "אנשים לא יזכרו מה אמרת, אלא איך גרמת להם להרגיש".

4. עוברים ל- online

ללא שימוש בערוצי התקשורת הדיגיטלית, לא תהיה תקשורת ארגונית אפקטיבית.
שיח עם עובדים ושיח עם לקוחות צריך להתנהל בכמה וכמה פלטפורמות טכנולוגיות. יש לנצל את התקופה המבלבלת כדי לתקשר עם הסביבה באמצעות כנסים וירטואליים, רשתות חברתיות פנים וחוץ ארגוניות ומיילים. אי אפשר להניח שתקשורת מסורתית תהווה ערוץ מספיק לארגון כדי לשמור על קשר עם הסביבה שלו.

למאמר המלא ובו עוד עקרונות חיוניים, לחצו כאן

x