סקרנות מתעוררת כל פעם שאנחנו נתקלים במשהו חדש... אבל לא חדש מדי.

שיתוף

סקרנות מתעוררת כל פעם שאנחנו נתקלים במשהו חדש… אבל לא חדש מדי.

מתכננים חווית למידה שתעורר סקרנות אצל הלומדים שלכם?

כל ציפייה לגילוי של משהו חדש מעוררת את הלומדים לסקרנות אפילו אם הציפייה לא מתגשמת בסופו של דבר. ועדין, לא כל חידוש יעשה את העבודה.

לא כולנו מסתקרנים בכל מצב ועל כל דבר חדש שאנחנו שומעים.

הסקרנות שלנו תהיה במיטבה דווקא כאשר יש לנו ניחוש לא רע לגבי תשובה על משהו, מתוך תקווה שהמידע החדש יעזור לנו בחיים אבל זה לא יקרה על מידע "תלוש" שאין לנו ידע מוקדם לגביו.

משמעות התובנה הזו היא שאי אפשר לצפות שכל דבר חדש ו"מדליק" יצית סקרנות אצל הלומדים.

כדי ליצור סקרנות חזקה, צריך לחדש באזור שהוא קצת מוכר ללומדים וקשורים לידע מוקדם שכבר צבר בנושא.

המחקרים מסבירים שממש כמו בסיפור "זהבה ושלושת הדובים": הדבר החדש שעשוי לסקרן אותנו צריך להיות לא קשה מדי ולא קל מדי.

לכן הנתונים שיש לנו על הידע המוקדם של הלומדים הוא לא פחות קריטי מהחשיבה על תוכן חדש ומסקרן.

צריך לבחור בחידוש שדומה בעוצמתו לדייסה שזהבה בחרה

לכניסה לקישור לחצו כאן

x