רוצים להבטיח שביעות רצון של לומדים מקורס ודיווחים רבים יותר על למידה מוצלחת? כל מה שצריך זה לחלק עוגיות בשיעור האחרון
רוצים להבטיח שביעות רצון של לומדים מקורס ודיווחים רבים יותר על למידה מוצלחת?
כל מה שצריך זה לחלק עוגיות בשיעור האחרון
מתייחסים ברצינות למשוב של לומדים בסוף קורס או תהליך למידה? מקבלים החלטות על סמך הממצאים של השאלונים הללו?
מתברר שקל במיוחד להטות את התוצאות הללו, ומחקר בתחום מערער את התפיסה שמשובי הלומדים הם חזות הכל.
המחקר התבצע בקרב 20 קבוצות של לומדים שעסקו באותו תוכן עם אותם מנחים באותו פרק זמן.
10 מהקבוצות קיבלו חצי קילו של עוגיות שוקולד במפגש המסכם של קורס ו- 10 אחרות לא.
התוצאות היו מתוקות במיוחד לקבוצת העוגיות.
לא רק שהלומדים נתנו הערכה גבוהה יותר למנחים של הקורס, הם נתנו ציון גבוה יותר באופן מובהק לאיכות תכני הלמידה והם דיווחו על 20% יותר למידה שהרוויחו מהקורס לעומת קבוצות הבקרה.
המחקר מתווסף לסדרה של מחקרים שמזהים הטיות קבועות המשפיעות על שאלוני שביעות הרצון של לומדים, ולמחקרים נוספים שלא מוצאים קשר בין תוצאות המשובים לבין אפקטיביות הלמידה והיישום שלה בהמשך הדרך.
נראה ששאלוני שביעות הרצון הם כלי חיוני בניתוח תהליך הלמידה, אך כל עוד הם יהיה הכלי הבלעדי להערכת התהליך, לא נוכל לדעת באופן מהימן מספיק מה היתה איכות הלמידה באמת.
לכניסה לקישור לחצו כאן
לסיכום מעניין של כלל ההטיות המשפיעות על שאלוני שביעות רצון לחצו כאן