שיטת המבחן הכפול - כיצד מבחן דו שלבי מספק משוב אישי ללומד בכיתה גדולה?
מחקר מרתק שפורסם השנה בדק מספר שיטות של הערכת למידה של תלמידים בקורס אקדמי, ומצא שהשיטה שאפשרה את הלמידה המיטבית היא שיטת ה"מבחן הכפול". שיטה זו, של מבחן דו שלבי מתוקשב, משלב בין הערכה מעצבת (המאפשרת ללומד לבדוק את עצמו באופן אישי גם בכיתה גדולה בשלב המבחן הראשון), להערכה מסכמת (שמבוצעת בעיקר במבחן השני). ההתנסות הכפולה, המלווה במשוב אישי והזדמנות להערכה נוספת, שיפרה את יכולותיהם של כל התלמידים בכיתה הגדולה, כולל ה"חלשים" והפחיתה הרבה מהמתחים הקשורים לתהליך הערכה.
לכניסה לקישור לחצו כאן.