עמוד הבית > ארגוני > 10 החטאים הנפוצים ביותר במתן משוב
השבוע הקרוב הוא זמן מצויין לברר עם עד כמה אנחנו "חוטאים" במתן משוב. הנה 10 הטעויות הנפוצות ביותר במישוב, גם כאשר הכוונות טובות:
- המשוב שופט את האדם ולא את הפעולות שלו: התרכז בפעולות ולא באופיו של האדם.
- המשוב עמום מדי: הימנע מקלישאות, אמירות כלליות וביטויים שנשמעים מצויין ("אתה צריך לחשוב יותר מחוץ לקופסה").
- המשוב כולל צד ג': היצמד למידע שיש לך ואל תגרור עדויות מאדם שלישי שרק יבלבלו את מקבל המשוב ויגרמו לו לעסוק בכך שמדברים מאחורי הגב שלו.
- המשוב השלילי מוטמן בין מסרים חיוביים: זה נראה רעיון טוב להפחית עצמת המשוב השלילי בכך שמניחים אותו כמו כריך בין שני משובים חיוביים, אך הנמען שלכם מספיק חכם לזהות מסרים בין השורות והטקטיקה הזו לא עובדת.
- המשוב גורף באופן מוגזם: הימנע מלהשתמש במילים "תמיד" ו"אף פעם" – מילים אלו מייצרות התגוננות מיידית כי תמיד אפשר למצוא חריג לכל אמירה גורפת.
- המשוב מנתח את המניעים הפסילוגיים מאחורי ההתנהגות: אתה אולי חושב שיש סיבות מאחורי ההתנהגות של העובד (הוא התגרש / הוא נרתע מעבודה משותפת עם אחר העמיתים / הוא שחוק) אך הניתוח הפסיכולוגי של הכוונות והמניעים של מקבל המשוב עשוי להיות שגוי לגמרי ולא כדאי להגיע למקומות האלו.
- המשוב ארוך מדי: דע מתי לעצור. אנשים זקוקים לזמן לעבד את המידע שהם מקבלים.
- המשוב כולל איום סמוי: אל תגיד לאנשים שהמשרה שלהם בסכנה, הטינה שתיווצר תחסל סיכוי לחיזוק התנהגות טובה או הכחדת התנהגות רעה.
- המשוב כולל הומור: שימוש בסרקזם כתחליף למשוב שלא נוח לתת אותו, יגרום לתחושת אי נוחות. שמור הערות הומוריסטיות לעצמך.
- המשוב הוא בצורה של שאלה ולא של הצהרה: ניסוח משוב בצורה של שאלה או של משפט עקיף אינו אפקטיבי ויכול להתפרש כסרקסטי או מתחמק.
|
|
|
|
לכניסה לקישור לחצו כאן. |
|
קריאה נוספת בנושא