2 סודות של המוח להישרדות ב- 2020: מבט פנורמי עם העיניים ונשימה

שיתוף

2 סודות של המוח להישרדות ב- 2020: מבט פנורמי עם העיניים ונשימה

חוקרי מוח מספקים שני סודות מפתיעים להישרדות בלחץ ובתחושות חוסר האונים של שנת 2020.
בראיון עם אנדרו הוברמן מאוניברסיטת סטנפורד שפורסם ב-"סיינטיפיק אמריקן", מודגמות 2 טכניקות להפחתת חרדה שהן לגמרי בשליטתנו.

הוברמן מסביר שרמות הלחץ שלנו לא תלויות רק באירועים שבחוץ אלא גם באיך אנחנו מגיבים לאירועים האלו במבט של העיניים שלנו ובאופן הנשימה.

מחקריו מוכיחים ששינוי בנשימה יכול להוביל לשינוי במוח ושיש קשר בין שליטה על הנשימה שלנו לבין האיזור במוח שאחראי בין השאר על התעוררות של רגשות חרדה. ככל שאנחנו שואפים יותר, אנחנו מגבירים את קצב הלב וככל שאנחנו נושפים יותר אנחנו מאטים אותו, הסרעפת שלנו יכולה להוות גשר לשליטה והרגעה של התחושות הללו כפי שמעידים כל מי שעוסקים במדיטציה, mindfulness או נשימה מעגלית.

סוד עוד יותר מפתיע טמון בהבנה שגם האופן שבו אנחנו מסתכלים עם העיניים שלנו על הסביבה משפיע על המוח.

קל יותר להבין את זה אם נזכרים שהעיניים לא מובילות אל המוח שלנו אלא הן חלק מהמוח שלנו וממרכז העצבים שבתוכו.

כאשר אנחנו נחשפים למידע או סיטואציה מלחיצים, האישונים שלנו מתרחבים וזווית הראייה שלנו מצטמצמת ומתמקדת, וכל מה שמסביבה מתעמעם, כל זאת כדי להתרכז טוב יותר בסיטואציה.

כדי להקל על הלחץ, אנחנו צריכים להקפיד על מבט פנורמי, מבט אל האופק או אל הנוף הרחב, משהו שימנע מאיתנו להתמקד בפריט מסוים במשך זמן רב.
בהייה ממושכת כזו במבט רחב משחררת מנגנונים במוח הקשורים לדריכות וממש "מכבה" את תגובת ה"סטרס". מבט כזה יגרום לנו לראות אחרת את האירועים שמסביבנו ולפרש אותם באופן פחות מלחיץ.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x