3 סיבות מדוע כ"כ קשה לך להקשיב לאחרים ומה צריך לעשות כדי להקשיב לאחרים באמת?

שיתוף

3 סיבות מדוע כ"כ קשה לך להקשיב לאחרים ומה צריך לעשות כדי להקשיב לאחרים באמת?

הקשבה היא כידוע, הרבה יותר מאשר רק לשמוע מה יש למישהו להגיד, בודאי בכל מה שנוגע למנהלים ומנהיגים שיכולים לנצל הקשבה איכותית כדי להרוויח בהירות בקשר עם העובדים, לנהל אותם באופן אפקטיבי ואמפתי ולשדר כלפיהם פתיחות.

לרוע המזל, הקשבה היא כלל לא פעולה פשוטה ויש לא מעט מעצורים שמתחרים על תשומת הלב שלנו בזמן הקשבה.

הסופר פרד האלסטד העוסק בתחום המנהיגות, קיבץ לאחרונה כמה וכמה סיבות מדוע קשה לנו להקשיב לאחרים ומציע כמה פתרונות. .

מדוע כ"כ קשה לנו להקשיב לאחרים:

1. להקשיב???? אבל הרצון הטבעי שלנו הוא לדבר.

כאשר אנחנו מדברים אנחנו יוצרים לעצמנו את הדימוי המועדף עלינו, דימוי של אדם בעלי ידע וחכמה שיש לו מה להגיד. הרצון הזה יכול למנוע מאיתנו להקשיב כי הוא גורם לנו לעסוק בזמן ההקשבה לתכנון של המענה שניתן לצד השני. במצב כזה, המחשבה שלנו היא על עצמנו במקום על הצד השני, והקשבה גדולה כבר לא תצמח מזה.

2. להקשיב???? אבל כבר יש לנו דעה בנושא.

מהירות השיפוטיות שלנו כל כך גבוהה שברגע שמי שמדבר אומר טעות, משהו לא מוסכם או מדבר מחוסר ניסיון.. והופ.. איבדנו את ההקשבה האמיתית אליו.

3. להקשיב???? אבל אנחנו רוצים לעשות משהו אחר.

הקשבה נחשבת לפעולה פסיבית יחסית ולכן היא "מפתה" אותנו לבצע עוד משהו תוך כדי כדי להרגיש יעילים. הדבר בולט במיוחד בשיחות טלפון או שיחות ועידה. בפועל, הקשבה אמיתית היא פעולה אקטיבית למדי ולא מתאימה למולטיטסקינג.

אז מה עושים כדי להקשיב באמת ולגלות מנהיגות אמפתית, פתוחה ומתקשרת?

1. להקשיב! לא להיות עסוקים בתשובה שניתן. להפך, לשאול שאלות או להתייחס באופן שנובע ממה ששמענו, "להזין" את הצד השני בחשיבה איכותית יותר באמצעות שאלות המשך.

2. להקשיב! הצד השני אומר משהו שגוי או לא מוסכם? עדיף לנסות להבין מהיכן הגיעו הנחות היסוד שלו, להסכים להיות מופתע לגבי העמדות שלנו בנושא או להמתין ולראות, בסבלנות, איך אפשר להצמיח אותו למקום חדש.

3. להקשיב! להגדיר לעצמך מטרה ומוטיבציה להקשבה. למשל, הרצון לכבד את הצד השני, להסתקרן, או לבנות אמון. הגדרה כזו של מטרה מורידה את המעצורים שמונעים מאיתנו להקשיב באמת.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x