4 רעיונות לרגעים קטנים של למידה בצוות שלך

שיתוף

4 רעיונות לרגעים קטנים של למידה בצוות שלך

 

הסוד לצוות לומד ומשתפר טמון ברגעים הקטנים של למידה והתפתחות שהוא מספק לעצמו ביום יום, לא פחות מאשר תוכניות הכשרה ולמידה מעמיקות.

 

דניאל קויל, עיתונאי וסופר רבי מכר רבים, עוסק רבות במרכיבים להצלחה של צוותים ומציע בספרו culture playbook כ- 60 רעיונות לפעולות שהוכיחו את עצמן כתורמות לשגשוג צוותי במגוון גדול של ארגונים.

 

הנה 4 רעיונות מתוך ה- 60 האלו –  פעולות קטנות שאפשר ליישם אותם באופן מידי, אבל לא כאירוע חד פעמי, אלא כהרגל בריא ובר קיימא.

 

 

  1. "60 שניות על"

 

פינת למידה קטנה טקסית וקבועה –  בתחילת בוקר, בישיבה, תדריך או התכנסויות ארגוניות.

 

פינה כזו מאפשרת לחברות וחברי הצוות ללמוד משהו חדש, אך לא פחות מכך, להעצים את אחד מחברי הצוות ולתרגל אותו בלזקק תוכן מלמד ומועיל.

 

זה יכול להתאים לניתוח מהיר של אירוע שהתרחש לאחרונה, טיפ לקיצור דרך תפעולי או שירותי, משוב מלמד מלקוח, תוכן של מומחה ועוד.

 

כמובן, שזה לא באמת חייב להיות 60 שניות, ואפשר לתת לזה כל פרק זמן אחר, רצוי לא יותר מ- 10 דקות.

 

2. "לסגור לי את הפינה"

 

מקציבים זמן בתחילת/סיום פגישות בהן חברת או חבר צוות משתפים בקושי קטן ועקשן שיש להם,  כזה שאפשר לפתור אותו בהתייעצות עם חברים ואיכשהו לא טופל עד כה.

שיתוף ופתרון של קשיים יומיומיים מוכרים כמו "איך לצמצם את כמות האיחורים לפגישות" או "איפה לשמור לינק קבוע שאוכל להדביק בקלות לכל הודעה שאכתוב" , גם מאפשר למידה קצרה ורלוונטית וגם בונה אווירה של שותפות וסיוע הדדי.

 

3. "3 line e-mail"

 

מעין נוהל שבועי/חודשי/תקופתי שבו נשלח אימייל לצוות עם 3 שאלות קבועות, עליהן יצטרכו לענות בכל פעם:

  • כתבו דבר אחד שאתם מבצעים היטב, ורוצים להמשיך ולעשות
  • כתבו דבר אחד שאתם אינכם מבצעים וכדאי שתעשו יותר
  • כתבו דבר אחד שיכול לעזור לכם להיות יותר אפקטיביים בעבודה

 

אפשר כמובן להתאים את הנוסח לסגנון העבודה ואופי הצוותים, אבל הרעיון הוא ליצור הרגל נוסף של חשיבה והתבוננות משותפת, למידה והתקדמות.

 

4. "אמא מחליפה"

 

כלי עוצמתי ופשוט ללמידה וחיזוק העבודה הצוותית.

 

מנחים עובדות ועובדים להצטרף לעבודה של העמיתים שלהם: להשתתף בפגישות, להצטרף לביצוע משימות, להיות זבוב על הקיר.

זה יכול להיות עם עמית או עמיתה שמבצעים בדיוק את אותו תפקיד, או תצפית על עשייה שונה שניתן ללמוד ממנה.

 

מומלץ להדריך את לפני כן על אופן ההתבוננות המומלץ, לצייד בדף תצפית, ולנהל אחר כך שיח משותף ועיבוד של החוויה – מה ראינו, מה למדנו, מה  אפשר לאמץ?

 

זהו תהליך למידה מרתק שמאפשר ריענון נקודות מבט, התבוננות על העבודה דרך עיניים אחרות, למידה של דרכי התמודדות עם אתגרים שותפים וחיזוק תחושה של שותפות ושייכות- כולנו פועלים ביחד ולומדים זה מזו.

 

הכניסה לקישור ובו הצגה מוקלטת של חלק מהטיפים מתוך ה- VOD של מתודיקה,  כאן

x