5 מתודות שאסורות לשימוש בלמידה

שיתוף
בעידן בו נעשים מאמצים גדולים לגוון במתודות הלמידה על מנת להגביר את האפקטיביות שלה, חשוב לדעת גם מה לא לעשות.

מאמר שפורסם בשבוע שעבר מציג 5 מתודות שאסור להשתמש בהן כאשר רוצים ללמד משהו חדש:

"להשליך למים" – העמדת לומד במצב שהוא צריך להתמודד עם חומר בצורה עיוורת ובלי הכנה מוקדמת

"להימנע מעמדה"– הלומדים מצפים מהמלמד שיכווין אותם ושיהיה בעל עמדה כלשהי לגבי תהליך הלמידה, אחרת התחושה תהיה זהה להשלכה למים

"להפחיד"– אגרסיביות יתר של המנחה תימנע מהלומדים לבטא את מה שהם לא יודעים

"לחוד חידות"– ריבוי שאלות ללומדים, ומתן תשובה לשאלה של לומד באמצעות שאלה נוספת

"אין השלמות": הסתמכות על הקשבה למנחה בתור החומר היחידי ללמידה ללא מתן פעילות נוספת שבה הלומדים מבצעים משהו עם החומר שלמדו או שילוב של עזרי למידה נוספים שאינם מבוססים על הקשבה בלבד.

הרשימה היא תזכורת מצויינת ממה להימנע, גם למומחי למידה ותיקים.

לכניסה לקישור לחצו כאן.
x