5 פורמטים לפרזנטציה שלא ישכחו
5 פורמטים לפרזנטציה שלא ישכחו
מבקשים להעביר מסרים דרך פרזנטציה או מצגת וחוששים שישכחו את מה שהצגתם תוך זמן קצר?
סופר רב המכר הגרמני אוליבר אוסט שעוסק באסטרטגיות ללכידת תשומת הלב של קהל בעת פרזנטציות, ממליץ על 5 פורמטים או מבנים ששומרים על תשומת לב גבוהה ומבטיחים שהמסרים יישארו זכירים גם אחרי שההצגה תסתיים.
הפורמטים מומלצים במיוחד למצבים של העברת מסרים, שכנוע, למידה או קידום של רעיון והנעה לפעולה.
- מה – אז מה – מה עכשיו
פורמט קלאסי שמתאר מצב קיים שמחייב שינוי, ולכן נתחיל עם משהו שקרה ונסיים עם קריאה לפעולה.
🎏 מבנה הפורמט:
- מהו המצב הקיים
- מדוע זה משמעותי לעשות משהו עם המצב הנוכחי
- מה צריך לעשות קדימה
2. מצב– משימה– פעולה– תוצאה
זהו מבנה שמתאים במיוחד לשכנוע הקהל לבצע פעולה מסויימת כדי לפתור משהו.
🎏 מבנה הפורמט:
- תיאור של סיטואציה כלשהי
- האתגר שיש במצב
- מה צריך לעשות כדי לפתור את המצב
- מה תהיה התוצאה אם הקהל יבצע את הפעולה הנדרשת
- 3. ריגוש– שיבוש– אישוש
זהו המבנה של הסיפורים הגדולים של הוליווד
🎏 מבנה הפורמט:
– ריגוש: תיאור מרגש על ההזדמנות לחולל שינוי
– שיבוש- יש מכשולים בדרך
– אישוש- אבל יהיה בסדר בגלל מה שאנחנו נבצע כדי לממש את ההזדמנות
- הסיפור שלי– הסיפור שלנו – העתיד המשותף
פורמט מצוין לחיבור הסיפור האישי שלנו עם הסיפור הגדול שאנחנו רוצים לקדם, הסיפור האישי יהווה השראה למהלך גדול יותר.
🎏 מבנה הפורמט
- הסיפור האישי שלי, בתיאור רגשי
- הסיפור שלנו- מה יש לכולנו במשותף עם הסיפור האישי
- העתיד שלנו – איך אנחנו יכולים לעצב עתיד משותף אחר
- בעיה– פתרון– רווח
שימושי לשכנוע אחרים להצטרף לפתרון שלנו
🎏 מבנה הפורמט
בעיה- עירור הצורך
פתרון- הצעה לחילוץ מהבעיה
רווח- לשרטט לקהל מה ירוויחו מהפתרון
לקישור לפרסום המלא לחצו כאן