50% יותר נכשלים בלמידה פסיבית (הרצאות) לעומת למידה פעילה
50% יותר נכשלים בלמידה פסיבית (הרצאות) לעומת למידה פעילה
מחקר מקיף שהשווה בין למידה באמצעות הרצאה לבין למידה פעילה הראה שכמות הנכשלים בקרב תלמידים הלומדים במסגרת הרצאה גבוה ב- 50% (!) לעומת תלמידים שלמדו באופן פעיל, בעיקר באמצעות השתתפות בדיונים ופתרון בעיות.
זוהי תזכורת חשובה בודאי בעידן הדיגיטלי שבו רבים ממירים את ההרצאות הפרונטליות להרצאות זום ממושכות ובך מחריפה עוד יותר בעיית הניתוק, השעמום וחוסר האפקטיביות של למידה כה פסיבית.
"זה יהיה כמעט לא אתי מצד להמשיך ללמד רק בהרצאה פרונטלית אל מול הנתונים האלו" אמר אחד המרצים שהגיב לנתונים אלו ועוסק שנים במאבק להפחתת כמות ההרצאות הפרונטליות במוסדות אקדמיים. " זוהי הוכחה מוצקה עד כמה הרצאה פרונטלית היא שיטה לא עדכנית, משעממת ולא אפקטיבית".
לכניסה לקישור לחצו כאן