UPSKILL – כשהארגון משדרג את מיומנויות העובדים שלו לקראת שוק העבודה החדש

שיתוף

המהפכה הדיגיטלית בארגונים גורמת להם להעריך שהם יידרשו להרכב עובדים אחר לגמרי בעוד כמה שנים. משרות רבות יהפכו למיותרות והצורך במשרות חדשות יעלה.

ארגונים מחפשים איך להיערך לכך, חלק מהם מניחים שהם ייפרדו מעובדים מסוימים לאורך השנים ויגייסו עובדים בפרופיל חדש. עם זאת יותר ויותר ארגונים מחפשים איך ללמד את העובדים הקיימים את המיומנויות שיידרשו בעוד כמה שנים ולהרוויח עובד מחובר ומתפתח למשך שנים.

החזון נשמע נכון ומצוין, אך בשלב זה קשה לשים את האצבע על הנוסחה המנצחת שמאפשרת להכין עובדים לעתיד שאינו ברור לגמרי ברור, למקצועות שלא בהכרח יידרשו ושלא תמיד ניתן להעריך האם ניתן ללמד אותם באמצעות הסבה מקצועית כזו או אחרת. כך לדוגמה בחברת AT&T הוכשרו 180,000 (!) עובדים לתכנית "מוכנות לעתיד" שבעקבותיה קל יותר לנייד בהדרגה עובדים מתפקידים שפחות נדרשים בארגון לתפקידים חדשים שנוצרו לאחרונה.

ארגונים רבים צופים במגמה המתפתחת ובינתיים "יושבים על הגדר" בציפייה לבאות (יש סיכוי טוב שזו החלטה מאוד נכונה בשלב זה). סקר בקרב 1,200 מנהלים מגלה שלמרות שמחצית מהם מדווחים על מחסור במיומנויות קריטיות בארגון, רק 3% מהם מתכננים להגדיל את תקציבי הלמידה בארגון בשנים הקרובות כדי לאפשר להם לעבור תהליך upskilling.

לכניסה לקישור לחצו כאן כאן

x