איך הופכים צוות עובד לצוות לומד?

שיתוף

איך הופכים צוות עובד לצוות לומד?

כשצוות עובד ביחד, מתבצעת שם גם למידה תוך כדי תנועה, אבל היא עלולה להיות סמויה ואישית, ולא להשיא ערך מקסימלי לכלל חברי הצוות ולארגון.
אז לפני שרצים לבנות קורסים לצוות, אפשר להטמיע כמה כלים ומנגנונים ללמידה יומיומית.

מאמר של Emerald Works מציע סדרת פעולות פשוטות שיהפכו צוות עובד לצוות לומד, הנה 5 מתוכן:

1. העובדים מעורבים בתהליך:

המחקר מראה שבארגונים בעלי תרבות למידה גבוהה, שגם מצליחים יותר בעשייה שלהם, חברי הצוות מעורבים בתהליכי הלמידה. הם בוחרים את תכני הלמידה, מציבים לעצמם מטרות להתמקצעות ומרגישים שהם שותפים לכיוון של התפתחות שלהם .

2. תקנון צוותי

חשוב לתת לצוות לבנות לעצמו איזשהו תקנון, הצהרת כוונות או מפת דרכים, שיהפכו תחושה של חובת למידה לתחושה של מחוייבות ללמידה.
חוזה צוותי כזה יבהיר לכולם מהו חזון הלמידה הצוותי, לאן חברי הצוות רוצים להגיע, ואיך הם רוצים לעשות את זה. מהלך כזה מסייע גם לחברי הצוות לראות את התמונה הגדולה ואת הצרכים הארגוניים שהם חלק ממנו.

3. מנגונים ברי ספיגה

הטעות הגדולה ביותר בפיתוח יכולות צוותיות היא התמקדות במהלכי למידה חד פעמיים וגדולים, בעוד שהשינוי האמיתי מתרחש באמצעות פעולות למידה יומיומיות וקצרות, כאלו ש"נספגות" בתוך העשייה ולא נתפסות כאירוע "מעיק" או תובעני. מחקרים מצביעים על כך ש- 96% ממה שעובדים לומדים בעבודה, מתרחש ממילא ביום יום, אבל בשקט. על הצוותים לדעת לדבר על הלמידה הזו בקול רם, לשתף אחד את השני בתובנות שלהם ולבנות מנגנונים של למידה קצרה ויעילה, למשל כפינה קבועה בישיבות הצוות, מיילים תמציתיים של למידה שמופצים בין החברים או הפקת לקחים מהירה בעקבות פרויקט.

4. לנדנד (nudge)

פעמים רבות, מה שעובדים צריכים זה שיזכירו להם ללמוד.. אז תפקיד חשוב של מנהלת הצוות, זה קצת לנדנד . לזכור ולהזכיר לכולם לשים את הלמידה על סדר היום, לזהות הזדמנויות למידה, לציין ולחגוג כאשר התרחשה למידה ולהעצים כל יוזמת למידה שמגיעה מהעובדים.

5. אוצרות תוכן
לאצור תוכן זה הללמוד החדש. מנהלי הצוותים לא נדרשים לפתח קורסים עבור העובדים שלהם, אלא לדעת לארוז תכנים קיימים שיש אצלם, בארגון, או אצל חברי הצוות האחרים, כך שיהיו נגישים לכל עובד מתי שנדרש. תכנים כאלו יכולים להיות מסודרים לפי פערי המיומנויות של העובדים, או לפי תחומי העניין שלהם ותפקידה של מנהלת הצוות "ללכוד" כל תוכן איכותי ורלבנטי שרץ בסביבה ולהזמין את העובדים לבוא ו"לקטוף" את מה שהם צריכים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x