המחקרים אומרים שכולנו יכולים ללמוד להיות יצירתיים ומתברר שעדיף ללמד עובדים יצירתיות מלגייס אנשים יצירתיים

שיתוף

המחקרים אומרים שכולנו יכולים ללמוד להיות יצירתיים
ומתברר שעדיף ללמד עובדים יצירתיות מלגייס אנשים יצירתיים

מודעות הדרושים מלאות בדרישה ליצירתיות, ובקשה זו הפכה להיות תנאי קבלה למשרות רבות.

ואכן, יצירתיות היא מקור לחדשנות, צמיחה, הסתגלות לשינויים ואף חוסן והיא הפכה להיות קריטית להצלחתו של ארגון.

אם זה היה הפרמטר היחידי בשוק העבודה, נראה שדווקא ילדים היו מתקבלים ביתר קלות לתפקידים השונים ששוק העבודה דורש.

ככל שאחנו מתבגרים, היצרתיות שלנו נדחקת לטובת חשיבה והסקת מסקנות לוגית וסדורה יותר.

חוקרים מאוניברסיטת אוהיו מסבירים שניתן להחזיר למבוגרים קצת מהיכולות שקיימות בילדות ושכולנו יכולים ללמוד להיות יצירתיים באמצעות חשיבה שהיא יותר סיפורית ופחות לוגית.

העובדה שיצירתיות היא משהו שכולם יכולים ללמוד, מובילה את החוקרים להמליץ מארגונים לחדול מלגייס את אלו שאותרו כיצירתיים.

לטענתם, הניסיון לגייס אנשים יצירתיים דווקא מזיקה לארגון.

זאת בגלל שהמנהלות והמנהלים שמראיינים את המועמדים השונים מזהים את היצירתיות בעיקר בקרב אלו שממש דומים להם.

למעשה הם מחמיצים את האפשרות לגייס מועמדות ומועמדים עם פוטנציאל ליצירתיות מסוג אחר שאין בהכרח בארגון .

כך בשעצם הדרישה ליצירתיות בשלב הגיוס מנציחה מועמדים קונפורמיסטיים ולא כאלו שיביאו קול מקורי.

דווקא גיוס של אוכלוסיה מגוונת והכשרת עובדות ועובדים למיומנות הזו, היא זו שתביא את הארגון כולו לחשיבה פורצת הדרך שהוא מחפש, ותתמוך בצורך שלו לפתור בעיות בדרכים חדשניות.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x