כדי להיפתח ללמידה חדשה שנראית מוכרת- אנחנו צריכים לדעת עד כמה אנחנו לא יודעים

שיתוף

כדי להיפתח ללמידה חדשה שנראית מוכרת-
אנחנו צריכים לדעת עד כמה אנחנו לא יודעים.

איך מעודדים אנשים ללמוד משהו שהם חושבים שהם מבינים בו – כאשר הם לא באמת מבינים בו?

5 מחקרים שנערכו באוניברסיטת ווטרלו בקנדה, ניסו לפענח מה יגרום לנו ללמוד משהו שנראה לנו מוכר וידוע.

מחקרים אלו מוכיחים שתנאי לפתיחות ללמידה היא שבירת אשליית המוכר והידוע.

מרגע שאנחנו חווים תחושה של קושי להסביר נושא שהינו בטוחים שאנו מבינים בו, נהיה נכונים ללמוד תוכן חדש.

מי שעוסקים בתכנון וביצוע של תהליכי למידה או מישוב צריכים להקפיד ליצור את הספק הזה אצל הצד השני.

אבל זו פעולה שדורשת עדינות ורגישות.

אנחנו הרי לא כל כך שמחים לגלות שאנחנו פחות חכמים ממה שחשבנו.

הגילוי ויצירת המודעות צריכים להתממש באווירה מקבלת ואפילו משועשעת, בטח לא אווירה שתסגור אותנו עוד יותר.

תכנון חכם של הגילוי הזה, בהמחשה שאי אפשר להתעלם ובאווירה מתאימה יפעילו את הטריגר לשינוי התנהגותי שיגרום לנו לייחס חשיבות לדעתם של מומחים שמלמדים אותנו.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x