כמות השקפים במצגת זה לא פרמטר לכלום.... מה שחשוב זה כמה תוכן יש בכל שקף

שיתוף

כמות השקפים במצגת זה לא פרמטר לכלום….
מה שחשוב זה כמה תוכן יש בכל שקף

הגיע הזמן לשבור את המיתוס על החשיבות של כמה שקפים יש במצגת.

מי שקבע את החוק "תכינו לי על זה מצגת, אבל קצרה, שלא תעבור את ה- 10 שקפים", מפספס את מטרת המצגת, ויש נטייה לראות את כמות השקפים כאינדיקציה האם מדובר בחוויה "כבדה" או "חופרת".

האמת היא שלא כמות השקפים חשובה, אלא כמה עומס קוגניטיבי השקפים האלו מייצרים.

כשמבקשים מאיתנו להכין את התוכן בממש מעט שקפים, מגדילים את הסיכוי שכל שקף יהיה דחוס במידע.

האם יש מספר קסם לכמות השקפים במצגת?

ממש לא.

מה שיש זה 2 כללי אצבע:

1. תנו לתוכן לנשום:
יש לכם 6 דברים חשובים להגיד? שימו כל אחד מהם בשקף אחר. אפשרו לקהל שלכם להבין כל נקודה במלואה ולזכור מה הם ראו.
יצא לכם בסוף 100 שקפים? לא נורא… לפחות התוכן שלכם נושם.

2. שקפים צריכים לזוז:
קחו כלל אצבע ששינוי ויזואלי צריך להתרחש כל 30 שניות, כך שהצגה של 20 דקות יכולה להכיל 40 שקפים ואין סיבה לדחוס אותם ב- 10 שקפים שיגרמו למעט תנועה מול העיניים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x