מהן 5 המילים שאסור שיהיו בערכי הארגון שלכם?

שיתוף

5 מילים שאסור שיהיו בערכי הארגון שלכם:

יושרה
עבודת צוות
אותנטיות
כיף
ממורכז לקוח

במקום זה – חפשו ומצאו ערכים שמבטאים ייחודיות.

יש לכם ערכים בארגון? אתם לא לבד, ברוב הארגונים יש. הערכים בארגון נחשבים ל"מצפן" שלו. הם נועדו להנחות את ההתנהגות היומיומית של כל מי שעובד בחברה. חוקרים אמריקאים מתארים את 5 הערכים הנפוצים ב-80-90% מהארגונים, ערכים שמכשילים את יכולת המימוש של המצפן הזה:

  1. יושרה: כל ארגון נדרש להיות אתי והגון, ציון של ערך כזה בערכי החברה מעלה את השאלה מדוע בעצם מצא הארגון לנכון לציין את זה. יושרה, ממש כמו אמינות, היא לא ערך. זו התנהגות בסיסית.
  2. עבודת צוות: לא צריך להתגאות בעבודת צוות – זה אמור להיות מובן מאליו. אם אנשי הארגון לא עובדים בצוות כיום, ציון ערך כזה בוודאי לא יגרום להם להתחיל.
  3. אותנטיות: ארגון יכול לומר על עצמו הרבה דברים, אבל לא שהוא אותנטי. אותנטיות היא משהו שמבטאים בעשייה, לא באמירה.
  4. כיף: לציין שאתה ארגון כיפי זה לא כיף, זה סימן שהארגון מתאמץ להראות "קול".
  5. ממורכז לקוח: אין ארגון שאין לו לקוחות ותמיד צריך לשים את הלקוחות במרכז. ערך כזה לא מספר שום סיפור על הארגון.

מה למדנו מהמחקר? שלא רק שהתפיסות האלו לא מוסיפות דבר ליתרון התחרותי של הארגון, הן גם לא אומרות דבר על הערך הייחודי של הארגון. לערכים צריך להתייחס כמו אל מותג: הם צריכים לבטא זהות ייחודית מבודלת שתעזור לנו לבלוט לעומת הסביבה. איך עושים את זה? אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא לחשוב מה לדעתכם הערכים של ארגונים דומים או מתחרים ואז לחשוב במה הארגון שלכם שונה מהם. כך נפלס דרכנו אל עבר הייחודיות.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x