מה אפשר ללמוד מאנשים שמנהלים צוותים מרחוק זמן רב?
מה אפשר ללמוד מאנשים שמנהלים צוותים מרחוק זמן רב?
הנה 4 טיפים מרכזיים ממי שמנוסה בכך עוד לפני ימי הקורונה:
1. לסמוך עליהם:
אחת התחושות (והאשליות) המוכרות ביותר בניהול צוות מרחוק הוא אבדן השליטה. יש מנהלים שממש מבקשים מהעובדים שלהם להשמיע קול רק כדי להרגיש את נוכחותם. אל תיפלו לבור הזה. אתם מנהלים אנשים בוגרים. הבהירו את הציפיות שלכם ואת התפוקות הנדרשות ותנו לעובדים שלכם לעבוד בכל שעה שהם מעדיפים, בודאי בתקופות שבהם הילדים בבית וצריך להעסיק גם אותם.
2. להרבות בתקשורת והסברה:
עודף תקשורת זה לא מילה גסה. עבודה מרחוק מונעת את האפשרות לעדכונים שוטפים במסדרון, נצלו את קבוצת הווטסאפ ותקשרו היטב את המשימות והאירועים היומיומיים, בצורה מסודרת ומושכלת ומבלי להפוך את עצמכם ל"ספאמרים".
3. לדבר גם על דברים אחרים:
משום מה, יש נטייה לדלג את השיחות הלא פורמליות בניהול מרחוק, כך ששאלות טריוויאליות בעבודה משרדית כמו "איך עבר עליך סוף השבוע?" נעלמות. צרו לעצמכם הרגל לנהל שיחות לא פורמאליות, ספרו גם אתם במה צפיתם בטלביזיה ואם יש שיחת וידאו, בקשו לראות מה שלום הילדים אוהב. בניהול מרחוק יש משהו קצת מלחיץ מבחינת העובדים, אל תהיו מאלו שמשדרים שרק עבודה מענינת אותם.
4. להתאים לסגנון האישי של העובד:
לכל עובד יש פרקטיקות משלו שגורמות לו להיות אפקטיבי. מעבר לשיתוף הפעולה הצוותי שדורש מכולם להתאים את עצמם, כשזה מגיע לעובד עצמו- תתגמשו. התאימו את עצמכם לקצב של העובדים שלכם, להרגלים שלהם ולאופן שהם מעדיפים לבצע את המשימות שלהם.
לכניסה לקישור לחצו כאן