מי לא אוהב אוקיינוסים כחולים?

שיתוף
מחקר המבוסס על יותר ממאה שנים, שלושים תעשיות שונות ומאה וחמישים צעדים אסטרטגיים מביא לידי ביטוי גישה שיטתית להפיכת המתחרים ללא-רלוונטיים והרחבת נתח השוק. ארגונים עסקיים רבים משתמשים במודל זה בכדי לבצע תהליכים אשר מטרתם העיקרית, כפי שמתואר במחקר, היא "חדשנות הערך" – מתן שירות או מתן ערך חדשני לתחומים קיימים ובכך לצמצם
עלויות וכמובן להעלות רווחים.

כותב המאמר ד"ר רון דביר הינו המייסד שלInnovation Ecology , אדריכל של מערכות חדשנות. ד"ר דביר, יחד עם עמיר עליון,
מנהל הדרכה בחברת מוטורולה ומרצה בנושא אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, מציגים את היישום ההדרכתי של אסטרטגיה זו בעולם ההדרכה. הם מתמקדים בערך החשוב ביותר ללוקחות, לדעתם – תמיכה בביצועים.

בהדרכה, אסטרטגיה זו דוגלת בפתרונות חדשניים לאופי ההדרכה, על-ידי תמיכה בביצועים הנדרשים על-ידי הארגון ללקוחותיו באופן האפקטיבי ביותר. בדגש על יישום הלמידה לאחר סיום ההדרכה.

לקריאה נוספת, המאמר מבוסס על הספר "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול", וו צ'אן קים, רנה מובורון, הוצאת מטר.

x