פרדוקס הלמידה - על אפקטיביות ה"למידה המתלבטת"

שיתוף
ניסיון להתמודד עם סוגייה חדשה כלשהי, לבד, לפני קבלת הדרכה בנושא, מבטיח למידה אפקטיבית יותר מאשר אם ההדרכה היתה מתרחשת מהרגע הראשון. מסתבר שמשתלם להתלבט וללמוד מיד אחר-כך.
המגזין Time פרסם השבוע תוצאות מחקר ממעבדת חינוך מסינגפור, על תופעת ה- "כשלון היצרני", ששוברת את האינטואיציה שלנו לפיה יש לקחת את הלומד ולהדריך אותו מהרגע הראשון של תהליך הלמידה. במקום זאת יש לתת לו "להתגושש" עם הידע לזמן מה, ולהימנע מלתת לו עזרה בתחילת התהליך.

לקריאת המאמר לחצו כאן.
x