דיון כיתתי רק נשמע כמו כלי למידה אפקטיבי, אך אם הוא כולל מספר מצומצם של משתתפים פעילים מול רוב דומם, אזי תחושת האפקטיביות היא אשלייה.
רשימה מפורטת של 15 אסטרטגיות היא מסמך חובה למי שמקיים דיוני עמיתים רבים.
בין הרעיונות ברשימה: שיטת הכסא החם בו כל פעם לומד אחר צריך להתייחס לנושא, שיטה בה המשתתפים מגיבים לדיון בטלפון בזמן השיח, תחנות של 6 משתתפים כאשר כל פעם 2 משתתפים עוברים מתחנה לתחנה, מעגל פנימי וחיצוני בו הלומדים דנים על הנושא בזוגות, דיונים שמתקיימים על לוח גדול שבו כולם באים לידי ביטוי, הליכת גלריה, בה הלומדים עוברים בין נושא לנושא בהליכה ועוד מגוון של רעיונות ואפשרויות לדיונים מעוררים ומקוריים. |
 |