4 זריקות עידוד ומוטיבציה ללומדים מרוחקים
4 זריקות עידוד ומוטיבציה ללומדים מרוחקים
מי שלומד מרחוק באופן פתאומי, נדרש לשכלל את יכולות הניהול העצמי שלו, וזה לא קל. בודאי למי שהתרגל להכנס לכיתה, להשתרע בכיסא, ולחכות שהמנחה ינהל את תהליך הלמידה.
אז מה ניתן לעשות כדי לסייע ללומדים לנהל את עצמם?
1. לעודד את הלומדים לתכנן, מתי והיכן ילמדו:
הסיכוי שאנשים יעמדו במשימות הלמידה שלהם גדל מאוד אם הם מתכננים ומציבים מטרות. הדבר נכון במיוחד למי שאינם מורגלים ללמוד לבד. קביעה של יום ושעה למילוי משימה יכולה לעשות את ההבדל, כדאי להיות ממש מדויקים. למשל: "אלמד מחרתיים, מיד אחרי ארוחת הבוקר, בשולחן שבסלון, בזמן ששאר בני המשפחה בחדרים שלהם". התכנון הזה גם מאפשר לחשוב מהם מצבי הלמידה הכי נוחים, מתי יש הכי הרבה אנרגיות ללמוד, מתי מובטחת סביבת למידה שקטה וכד'.
2. לעודד את הלומדים לצאת בהצהרות פומביות
אנשים שמתחייבים באופן פומבי מגדילים את הסיכוי לבצע לעומת אלו שעושים זאת באופן פרטי. הצהרה פומבית מגדילה את תחושת האחריותיות כלפי הסביבה. כדאי לעודד את הלומדים להגיד בקול רם מה הם מתכננים ללמוד ומתי.
3. תזכורות:
פעמים רבות, יש הרבה כוונות טובות ללמוד, אבל השוטף שוטף ואנחנו פשוט שוכחים. כדאי לעודד את הלומדים להכין לעצמם תזכורות ש"יקפצו" ברגע המתאים. בעידן הטלפונים החכמים, בנייה של סדרת תזכורות היא פעולה קלה מאוד. גם הכנה של צ'ק ליסט יומי או שבועי שעוקבים אחריו יכול להבטיח שהלמידה תצא אל הפועל ולא תישאר רק בתכנון.
4. דד-ליין:
דד-ליין הוא כלי נפלא להבטיח עמידה במשימות ומטלות. דד ליין עוזר לפתח הרגלים בריאים וגורם ללומד לקחת בעלות על תהליך הלמידה שלו. דד ליין לא חייב להיות מונחת מלמעלה. אפשר ואף רצוי שהלומד יקבע לעצמו דד-ליין ויבנה בהתאם את המשימות שלו.
לכניסה לקישור לחצו כאן